راهکارهای تحول نظام توسعه در بخش بالادستی صنعت نفت بررسی می شود

راهکارهای تحول نظام توسعه در بخش بالادستی صنعت نفت بررسی می شود
نشست کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره‌برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران بعداز ظهر امروز (یکشنبه 18 دیماه) با حضور وزیر نفت برگزار شد.
در این نشست چالش های پیش روی بخش بالادست نفت و گاز مطرح و راه های برون رفت از آنها از سوی  نمایندگان شرکت های فعال در بخش بالادست نفت و گاز و برخی پیمانکاران و مشاوران بررسی شد.

کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران با هدف بهره‌گیری از مجموعه ظرفیت‌های فکری و علمی موجود در حفظ و ارتقای جایگاه و تداوم روند توسعه بخش بالادستی صنعت نفت و گاز ایران، بهمن ماه امسال برگزار می شود.

ماموریت‌های این کنفرانس کمک به ایجاد فضای تغییر و تحول در بخش بالادستی نفت و گاز ایران و مجموعه‌های طرف قرارداد، فراهم‌آوردن شرایط لازم به منظور پیاده‌سازی اهداف اصل 44 قانون اساسی، خصوصی‌سازی، بهره‌برداری و ایجاد فضای رقابتی، ورود گسترده شرکت‌های ایرانی به عرصه‌های بالادستی با گرایش‌های تخصصی متنوع، جذب و به کارگیری موثر کارشناسان ایرانی در بخش‌های طرف قرارداد، کمک به طراحی و سازماندهی تصمیم‌سازی‌های مدیریتی، پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی و پروژه های اجرایی در حوزه بالادستی نفت و گاز و تجزیه و تحلیل دستاوردهای به دست آمده به منظور بهبود مستمر فرایند توسعه و تسهیل در دستیابی به اهداف آن اعلام شده است.

همچنین تلاش در جهت توسعه تعاملات و ارتباطات به‌منظور استفاده از حداکثر توان علمی، پژوهشی و اجرایی، فرهنگ‌سازی و فراهم آوردن فضای تغییر و تحول در بخش بالادستی نفت و گاز و کمک به شناسایی و تبیین علمی و کارشناسانه الزامات، ضرورت‌ها، نیازها و اصول ناظر بر توسعه بخش بالادستی در چارچوب مدل‌های بومی از اهداف اصلی این کنفرانس خواهد بود.

 وزیر نفت به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری، مدیر عامل شرکت ملی نفت به عنوان رئیس کنفراس، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت به عنوان رئیس کمیته علمی و مدیر عامل شرکت رانا انرژی به عنوان مدیر اجرایی در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

۱۸ دی ۱۳۹۰ ۱۷:۳۹
تعداد بازدید : ۱,۰۸۹