ساخت دومین نفتکش افراماکس به پیشرفت ٧٠ درصدی رسید

ساخت دومین نفتکش افراماکس به پیشرفت ٧٠ درصدی رسید
رئیس هیئت مدیره شرکت صدرا با اشاره به پیشرفت ٧٠ درصدی ساخت دومین نفتکش اقیانوس پیما، گفت:‌ ایران با ساخت این نفتکشها در میان پنج کشور سازنده نفتکشهای اقیانوس پیمای بزرگ دنیا جای گرفت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا قباد چوبدار با بیان این‌که ساخت اولین نفتکش افراماکس به سفارش ونزوئلا بیش از یکسال است که به پایان رسیده، افزود: از آنجا که طرف ونزوئلایی به تعهدات خود عمل نکرد بنابراین تحویل این نفتکش مقداری با تاخیر مواجه شد.

وی افزود: البته مذاکره‌های روبه جلویی میان وزیر صنعت و شورای عالی صنایع دریایی برای تحویل این نفتکش انجام شده است که امیدواریم بزودی نتیجه دهد. 

رئیس هیئت مدیره شرکت صدرا ساخت نفتکش افراماکس را گام مهمی در افزایش توان ساخت نفتکش داخلی ذکر کرد و افزود: هم اینک می‌توانیم ادعا کنیم که توان کشتی سازی در حوزه نفتکش در کشور به میزان قابل توجهی ارتقا یافته است. 

به گفته چوبدار، ظرفیت نفتکشهای افراماکس ١١٣ هزار تن است که متناسب با استانداردهای روز دنیا است. 

وی درباه ساخت دومین نفتکش افراماکس نیز تصریح کرد: هم اینک ساخت این نفتکش از پیشرفت ٧٠ درصدی برخوردار است که پیش بینی می‌کنیم تا دوسال آینده تحویل ونزوئلایی‌ها شود. 

چوبدار با بیان این‌که ساخت این نفتکشها به طور کامل در داخل کشور انجام شده است، ادامه داد: با این‌که موسسه رده‌بندی " GL " از ابتدا تا انتهای ساخت نفتکش بر روند کار نظارت داشت اما به دلیل تحریمها از ارائه تاییدیه خودداری کرد که در نهایت موسسه رده‌بندی ایرانیان آن را صادر کرد. 

نفتکش افراماکس ٢٥٠ متر طول ، ٤٤ متر عرض و ٢١ متر ارتفاع دارد و وزن آن بیش از ١٧ هزار تن است . موتور این کشتی ٢١ هزار اسب بخار قدرت دارد.

به گزارش شانا، در سال ١٣٨٨ با موافقت روسای وقت جمهور ایران و ونزوئلا، قراردادی بین شرکت ملی نفت ونزوئلا و صدرا (صنایع دریایی ایران) به‌ منظور ساخت چهار فروند کشتی نفتکش ( افراماکس) به ارزش تقریبی ٢٠٠ میلیون دلار امضا شد. ساخت این نفتکش اقیانوس پیما از سوی نیروهای داخلی انجام شده و بیش از ١٠٠٠ نفر ساعت در اجرای این پروژه فعالیت کرده اند. ایران با ساخت این نفتکش اقیانوس‌پیما در شمار ٥ کشور بزرگ سازنده نفتکش قرار گرفته است. 

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۷۸۷