ضرورت توجه به خطوط انتقال نفت و گاز در کشور

ضرورت توجه به خطوط انتقال نفت و گاز در کشور
خطوط انتقال نفت و گاز کشور به دلیل وسعت جغرافیایی ایران، نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، معاون وزیر نفت در امور مهندسی در ششمین کنفرانس لوله و خطوط انتقال نفت و گاز با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران به دلیل وجود منابع عظیم نفت و گاز و وسعت جغرافیایی کشور اظهار کرد: ایران کشوری مصرف کننده انرژی است که طولاتی ترین خطوط انتقال نفت و گاز در خاور میانه را دارد و به دلیل همین ویژگی، نیازمند توجه ویژه، برنامه ریزی دقیق و حساب شده در این حوزه است.

عماد حسینی با بیان اهمیت تکنولوژی ساخت لوله های نفت و گاز و توجه به فناورریهای نوین درایران، تصریح کرد: هم اکنون شاهد فعالیت بسیار مطلوب شرکتهای لوله ساز داخلی هستیم که در سالهای اخیر شکل گرفته و با وجود مشکلات فراوان، همچنان رو به توسعه و پیشرفت گام برمی دارند.

به گفته وی، معاونت مهندسی وزارت نفت برای رفع مشکلات شرکتهای لوله سازی کارگروه ویژه ای تشکیل داده است.

حسینی، اظهار کرد: هم اکنون تکنولوژیهای نوین تولید و ساخت خطوط لوله انتقال نفت و گاز در دنیا رصد می شود و ساخت آنها در داخل کشور به وسیله متخصصان و کارشناسان این حوزه، در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی تاکید کرد: گستردگی جغرافیایی ایران و طولانی بودن خطوط انتقال نفت و گاز، نیاز به اهمیت و توجه ویژه به این حوزه را دو چندان کرده است.

به گزارش شانا،ششمین کنفرانس لوله و خطوط انتقال نفت و گاز  با هدف آشنایی با همه دستاورها، تکنولوژیها، توانمندیها و نیز چالشهای موجود ، همچنین توسعه همه جانبه و یکپارچه صنعت خطوط لوله نفت و گاز با حضور مدیران ارشد وزارت نفت و کارشناسان برجسته داخلی و خارجی در روزهای ٢٦ و ٢٧ خرداد ماه امسال برگزار شد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۵۸۷