قرارداد ساخت ١٠گروه کالایی صنعت نفت باید تا دی ماه نهایی شود

قرارداد ساخت ١٠گروه کالایی صنعت نفت باید تا دی ماه نهایی شود
معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: شرکت پشتیبانی و تهیه کالای تهران باید تمام قراردادهای ١٠ گروه خانواده کالایی صنعت نفت را پایان دی ماه امسال تکمیل و نهایی کند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا محمدرضا مقدم در گفتگو با خبرنگار با اشاره به نگرانی های بوجود آمده درباره تغییرات شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران با تاکید بر عملکرد این شرکت گفت: بر این اساس مقرر شده است شخصیت حقوقی این شرکت طبق قانون تجارت تا پایان تصفیه پا برجا باشد و این شرکت در حال تصفیه می تواند در اجرای تعهدات قبلی خود نسبت به انجام معاملات و عقد قرارداد جدید اقدام کند.

وی افزود: با توجه به این که این شرکت قبل از انحلال، مناقصه ده قلم گروه خانواده کالایی مورد نیاز صنعت نفت را برگزار کرده است، بنابراین مجاز است با رعایت صلاح و مصلحت شرکت ملی نفت ایران نسبت به ادامه فرآیند مناقصه های انجام شده در چارچوب برنامه زمانبندی تعیین شده به کارگروه برای اعلام برنده و عقد قرارداد اقدام کند.

معاون وزیر نفت با بیان این که این روند باید طوری اجرایی شود که تا پایان دیماه امسال کلیه قراردادهای اقلام مورد اشاره در کارگروه ساخت داخل تکمیل و نهایی شود، تصریح کرد: بر اساس تصمیم کارگروه ساخت داخل ١٠ گروه خانواده کالایی مورد نیاز صنعت نفت؛ مناقصه ساخت انواع شیرهای کنترلی، ایمنی و تجهیزات جانبی، پروژه ساخت انواع لوله های حفاری (به جز لوله های CRA) پروژه ساخت الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر – پروژه ساخت ماشینهای دوار (به جز توربینها) نیز از سوی شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران انجام می شود.

وی با بیان این که  این شرکت باید پس از ارزیابی کیفی و فناورانه شرکت کنندگان در مناقصه اقدام کند، افزود:  همچنین پس از تعیین مناقصه گران واجد صلاحیت و تهیه فهرست کوتاه، نسبت به اخذ مصوبه های مربوطه از کارگروه برای ادامه فرآینده مناقصه و گشایش پاکتهای فنی و مالی و تعیین برنده مناقصه اقدام کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت همچنین با بیان این که شرایط در مورد برخی از اقلام نظیر پیگ هوشمند متفاوت از سایر اقلام بود، در مورد مناقصه پیگ رانی با پیگ هوشمند ایرانی هم توضیح داد: شرکت پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت تهران به نمایندگی از شرکت ملی گاز و شرکت خطوط لوله و مخابرات برای "خرید خدمات پیگ رانی هوشمند لوله های ١٦ و ٥٦ اینچ" از طریق برگزاری مناقصه اقدام کرده و برندگان را به این شرکتها اعلام می کند. این دو شرکت نیز در ادامه به عنوان شرکتهای اصلی نسبت به انعقاد قرارداد با برندگان اقدام خواهند کرد.

به گزارش شانا، برای پروژه "ابزارهای اندازه گیری در حفاری" که شامل چهار مناقصه می شود ، حدود ٥٠ میلیون دلار ، برای "انواع لوله ها" که شامل سه مناقصه می شود ٤٧١ میلیون دلار ، برای "تجهیزات سرچاهی و رشته تکمیلی درون چاهی" که شامل ٢ مناقصه می شود ٤٢,٢ میلیون دلار ، برای "پمپهای سرچاهی و درون چاهی" هم که شامل ٢ مناقصه می شود٢٣.٧ میلیون دلار و برای "پیگ هوشمند" نیز که ٢ مناقصه را در بر می گیرد ٥.٨ میلیون یورو در نظر گرفته شده است. به این ترتیب می توان گفت که برای این گروه کالایی ١٣ مناقصه با شرایط و ملاکهای متفاوتی برگزار می شود و حدود ٥٩٤ میلیون دلار برای اجرای این پروژه ها پیش بینی شده است.

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۶۲۴