صادرات فرآورده های نفتی،نقطه عطفی در صنعت انرژی کشور است

صادرات فرآورده های نفتی،نقطه عطفی در صنعت انرژی کشور است
صادرات انواع فرآورده نفتی ( نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز و گاز مایع نقطه عطفی برای صنعت انرزی کشور محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا،معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در "جلسه نهایی مجامع بررسی عملکرد سال ١٣٩٣ حراست شرکت ملی پالایش و پخش" گفت: توسعه پالایشگاهها و گازرسانی،اتفاقات مهمی هستند که موجب شده است اولین سالی باشد که در ٥٠ سال گذشته به صادرات انواع فرآورده های نفتی دست یابیم.

عباس کاظمی افزود: از سال ١٣٤٢ به این طرف، وارد کننده نفت سفید و نفت گاز بودیم؛ اما اکنون برای انواع فرآوئرده های نفتی شامل نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز و گاز مایع، در حد صادرات هستیم و دلیل عمده این مهم،افزایش تولید گاز و توسعه گازرسانی است.

وی افزود: درسال گذشته تنها ٤,٦ میلیون لیتربنزین وارد کشور شد این در حالی که میانگین مصرف روزانه ٧٠ میلیون لیتر بود.

معاون وزیر نفت درامور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران توزیع بنزین در برخی کلانشهرهای کشورازجمله تهران، اراک، اصفهان، کرج، تبریز،همچنین بخشی از شهر مقدس مشهد درخراسان رضوی را حرکتی مهم خواند.

کاظمی گفت: با فعال شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس، به صادرات بنزین نیز دست خواهیم یافت واین مهم یک جرخش و یک نقطه عطف در صنعت انرژی کشور به شمار می آیند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در بخشی دیگر از سخنان خود بر نیروی انسانی کارآمد و بهره وری تاکید و تصریح کرد: در صورتی که منابع انسانی مناسب در جای مناسب خود قرار گیرند،به طور حتم، بهره وری سازمان نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که بهره وری ازجمله مسایل مهم در سازمان محسوب می شود و ٩٠ درصد آن متکی به نیروی انسانی است،اظهار کرد: نیروی انسانی خوب است که می تواند با انتخاب ابزار و روش خوب را برای افزایش بهره وری در سازمان انتخاب کند.

کاظمی گفت: بنابراعلام بانک جهانی ایران سالانه ٣٠ میلیارد دلار از ناحیه عدم بهره وری، زیان می بیند، بنابراین توجه به این حوزه اهمیت بسزایی دارد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۴
تعداد بازدید : ۶۶۱