نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار،دومین مصرف کننده نفت گاز کشور

نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار،دومین مصرف کننده نفت گاز کشور
کنترل مراحل ارسال و دریافت فرآورده به نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار به عنوان دومین مصرف کننده نفت گاز کشور مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار به خبرنگار، گفت: جهت شناسایی نقاط آسیب پذیر و اقدامات کنترلی انجام شده در نیروگاهها بازدید مشترکی با حضور نمایندگان کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اداره کل اطلاعات و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار انجام گرفت.

عبدالله گیتی منش با اشاره به این که  نیروگاهها از عمده ترین مصرف کنندگان سوخت مایع در کشور محسوب می شوند تصرح کرد:  نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار مقام دوم بیشترین مصرف نفت گاز در کشور را دارد.

وی افزود: در سال گذشته به طور متوسط روزانه حدود یک میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر  نفت گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار ارسال شده است که این میزان مصرف لزوم افزایش کنترل در مراحل ارسال و دریافت فرآورده را بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد.

گیتی منش اقدامات کنترلی نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار را موثر ارزیابی و اظهار کرد: نصب و بهره برداری باسکول در ورودی نیروگاه، نصب دوربینهای مدار بسته در شعاع عملیاتی تردد نفتکشها و نصب میتر در مسیر انتقال فرآورده به مخازن اصلی از جمله اقدامات موثر انجام شده در این نیروگاه است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار، پیگیری رفع مشکلات موجود در حوزه تحویل سوخت نیروگاه، تاکید بر استمرار جلسات آموزشی، لزوم توجه به راندمان بهینه نیروگاهها، لزوم هماهنگی دستگاههای اجرایی با متخلفان در حوزه تحویل سوخت به نیروگاهها را از مهمترین موضوعهای بررسی شده در این بازدید برشمرد.

به گزارش شانا، پروژه احداث خط لوله ١٤ اینچ حد فاصل انبار نفت چابهار تا نیروگاه سیکل ترکیبی به طول تقریبی ٢٠ کیلومتر و اعتبار بیش از ٤٠٠ میلیارد ریال، با پیشرفتی حدود ٤٠ درصد، هم اکنون در دست اجراست.

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۳
تعداد بازدید : ۷۱۶