همه دستگاه های اجرایی مولدهای برق اضطراری داشته باشند

همه دستگاه های اجرایی مولدهای برق اضطراری داشته باشند
دبیرکمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه ریزی برای اولویت بندی تأمین برق در نقاط حیاتی و اثرگذار کشور در مواقع بحران تدوین شده که این امر از طریق شبکه های سراسری و محلی پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید رضا خادم المله در همایش اولویت های پدافند غیرعامل از منظر صنعت برق اظهار داشت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از شریانهای حیاتی مطرح در ایستایی و حفظ تعادل کشور است و جایگاه صنعت برق در پدافند غیرعامل برجسته است.

وی افزود: صنعت برق به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه پایدار نقش مهمی ایفا می کند که حفظ و پاسداری از زیرساخت های آن امری ضروری است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه تدوین استراتژی مقابله با تهدیدهای احتمالی و آمادگی در برابر حوادث در کارگروه های تخصصی این شرکت انجام شده و آماده اجرا است، گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت و نفوذ پذیری سیستم های اتوماسیون در پست ها، نیروگاه ها، سامان دهی تیم های واکنش سریع و ظرفیت سازی برای مقابله با حملات سایبری، افزایش و تنوع بخشی در سیستم ها و زیر ساخت های مخابراتی و ارتباطی از جمله برنامه های عملیاتی صنعت برق در مقابل حملات نرم و الکترومغناطیسی است.

وی افزود: برنامه ریزی برای اولویت بندی تأمین برق در نقاط حیاتی و اثرگذار کشور در مواقع بحران تدوین شده که این امر از طریق شبکه های سراسری و محلی پیش بینی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید نسبت به تامین مولدهای برق اضطراری اقدام کنند چرا که تامین مولدهای برق در مواقع بحران یک ضرورت است.

دبیرکمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه بار اصلی پدافند غیر عامل در بخش مدیریت مصرف، بردوش مردم است، گفت: صنعت برق با ارایه برنامه های مدون اطلاع رسانی سعی دارد تا از ظرفیت های عمومی برای مشارکت در پدافند غیر عامل در شرایط بحران بهره مند شود.

وی ادامه داد: در پدافند غیرعامل، پیش بینی، پیشگیری و مقابله سه عنصر حیاتی محسوب می شود و صنعت برق ضمن درک این مهم با برگزاری کارگاه های تخصصی پدافند غیرعامل و مانورهای مختلف در صدد ارتقای توان عملیاتی خود است.

خادم المله با بیان اینکه مهندسی پدافند غیرعامل باید متناسب با تغییر روش تهدیدها و خطرات احتمالی تعریف شود، گفت: صنعت برق ایران به عنوان یکی از پیشتازان مهندسی پدافند غیر عامل در کشور مطرح است.

۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۸
تعداد بازدید : ۶۳۹