با تحریم نفت ایران برخی از پالایشگاه های ایتالیا تعطیل می شود

با تحریم نفت ایران برخی از پالایشگاه های ایتالیا تعطیل می شود
روزنامه ایتالیایی 'ایل سوله ' با ذکر این موضوع که پالایشگاه های ایتالیا برای کار با نفت سنگین ساخته شده اند، نوشت:با اعمال تحریم نفت علیه ایران، این امکان وجود دارد که تعدادی از تأسیسات ایتالیایی تعطیل شوند.
 این روزنامه اقتصادی ایتالیایی با اشاره به آسیب پذیری کشورهای اروپایی از تحریم نفت ایران، نوشت: برای آن دسته از کشورهای اروپایی که در مقطع حاضر آسیب پذیرتر از سایرین هستند، از جمله برای ایتالیا، اسپانیا و یونان که نفت بیشتری از ایران وارد می کنند، بهای این تحریم ها بسیار سنگین خواهد بود.

این روزنامه با یاداوری اینکه ایتالیا در سال 2011 میلادی 13 درصد از کل واردات نفت خود را از ایران تأمین کرده ، افزوده است :پالایشگاه های ایتالیا که خود به دلیل افت تأمین نفت از سوی لیبی دچار مشکل هستند، در صورت اعمال تحریم های مورد نظر، ضربه مهلکی را متحمل شده و برای مقابله با این وضعیت اضطراری ناچار خواهند بود به بازارهای تجاری متوسل شوند و لذا بهای بالاتری را نیز بپردازند.

ایل سوله سپس به نقل از 'پیترو دسیمونه' مدیر اتحادیه نفت ایتالیا، می نویسد: نفت ایران برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و دشوار بتوان آن را جایگزین کرد.

این روزنامه ادامه داد:پالایشگاه های ما برای کار با نفت سنگین - مانند نفت ایران - که مناسب برای محصولات و فرآورده های قیری است، ساخته شده اند.

'یافتن نفت جایگزین زمان بر بوده و بعلاوه هزینه بسیار بالاتری را به همراه خواهد داشت؛ با اعمال تحریم نفت علیه ایران، این امکان وجود دارد که آن تعداد از تأسیسات ما که دچار مشکلات بیشتری هستند، تعطیل شوند.'

این روزنامه ایتالیایی با اشاره به تحریم های مورد نظر امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، افزوده است : اعمال این تحریم ها ممکن است اروپا را با مشکلات عدیده مواجه کرده و در عوض به نفع کشورهای آسیایی تمام شود که اقتصادشان نه تنها دچار رکود نشده بلکه بالعکس رشد و توسعه نیز یافته است.

ایل سوله به رونق بازار خرید سایر کشورها از ایران اشاره کرد و نوشت: به این ترتیب پالایشگاه های اروپایی که الزامات زیست محیطی بیشتر و سود ناخالص کمتری نسبت به رقبای خود دارند، ممکن است شاهد حمله محصولات و فرآورده های آسیایی به بازارهای اروپا باشند، محصولات و فرآورده هایی که از جمله با نفت ایران تولید شده و با نرخ ارزانتر پالایش گردیده اند.

۱۸ دی ۱۳۹۰ ۱۸:۰۴
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۴۹