شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در طرح سیراف تمایل دارند

شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در طرح سیراف تمایل دارند
شرکتهای خارجی به سرمایه گذاری در پروژه فراگیر پالایشی سیراف علاقمندند زیرا چشم انداز این طرح در فاز نخست و فازهای بعدی، موفق و سود آور خواند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت پالایشی کیمیاسازان کسری، سالم هویداپور در گفتگو با خبرنگار، اظهار کرد: شرکتهای اروپایی برای سرمایه گذاری در این طرح پیش قدم شده اند و رفع تحریمها می تواند این امکان را تقویت کند.

وی با بیان این که این شرکت نیز از سالهای گذشته در پی ایجاد پالایشگاهی با ظرفیت ٦٠ هزار بشکه بوده است، افزود: بر اساس مطالعاتی که از قبل انجام داده ایم،حضور در این پروژه علاوه بر سودآوری، برداشت گامی در جهت اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

هویداپور با اشاره به این که ارزیابی اقتصادی سیراف نشان از ارزش افزوده و بازگشت سرمایه مناسب دارد، تاکید کرد: با این حال می توانیم با ورود به بخش پایین دستی (واحدهای پتروشیمی) در آینده، ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

وی با بیان این که شرکت ما به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در فراگیر سیراف از هم اکنون درحال برنامه ریزی برای ورود به صنعت پتروشیمی است، افزود: این امر به ایجاد اشتغال در کشور نیز کمک می کند.

به گفته وی از هم اکنون مشتریان محصولات پتروشیمی برای فازهای احتمالی بعدی سیراف نیز وجود دارد.

هویداپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حال حاضر اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است، اظهار کرد: در شرایط تحریم بخش خصوصی برای اجرای این طرح پیش قدم و از سوی وزیر نفت به خوبی حمایت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: انتظار می رود این روند همیشه و در همه دولتها وجود داشته باشد تا بخش خصوصی با رغبت بیشتری به اجرای طرحهای ملی و با ارزش افزوده بالا ورود کند.

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۷۰۱