افزایش پایداری تحویل گاز به منطقه ارسباران آذربایجان شرقی

افزایش پایداری تحویل گاز به منطقه ارسباران آذربایجان شرقی
پروژه تقویت خط انتقال گاز اهر- ورزقان آذربایجان شرقی بیش از ٥٧ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: فاز نخست پروژه تقویت خط انتقال گاز ١٦ اینچ  اهر- ورزقان منشعب از خط صادراتی ارمنستان، ٥٧ درصد پیشرفت داشته است.

ولی الله دینی افزود: با وجود قرار گرفتن این پروژه گازرسانی در منطقه سخت گذر و کوهستانی ارسباران و عبور خط انتقال گاز از هشت رودخانه و وجود مشکلات مالی، پروژه روند پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی از انتخاب پیمانکار فاز دوم این پروژه در تیرماه امسال خبر داد و گفت: راه‌ اندازی خط انتقال گاز ١٦ اینچ از خط ٣٠ اینچی محور صادراتی به ارمنستان، یکی دیگر از طرحهای مهم این شرکت در منطقه ارسباران به طول ٧٥ کیلومتر است که فاز نخست آن به طول ٤٠ کیلومتر در تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

دینی، مقدار اعتبار پیش‌ بینی شده برای اجرای این پروژه گازرسانی را ٤٥٠ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: رفع موانع احتمالی و تخصیص به موقع منابع مالی لازم برای اجرای این پروژه، روند انجام آن را تسریع خواهد کرد.

وی به ویژگیهای انجام این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر تامین گاز نیروگاه هریس و صنایع عمده مانند مس سونگون، امکان تقویت جریان و جلوگیری از افت فشار گاز در شهرستانهای اهر، ورزقان، کلیبر، هوراند و صنایع معادن منطقه ارسباران فراهم خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، این پروژه در نهایت خط ٣٠ اینچ سراب را به خط صادراتی ارمنستان وصل می کند و در صورت نیاز به عنوان انتقال گاز دو طرفه عمل کرده و موجب تقویت فشار گاز منطقه ارسباران خواهد شد.

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۶۹۲