تاسیس بانک نفت با هزار میلیارد تومان سرمایه

هیات موسس بانک نفت میزان سرمایه اولیه را یک هزار میلیارد تومان مصوب کرد. به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران در اولین جلسه رسمی هیات موسسین بانک نفت، افزایش سرمایه اولیه از رقم 400 میلیارد تومان به یک هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.
بر همین اساس قرار شد فهرست اعضای هیات موسس نهایی نشود و پس از بررسی درخواست متقاضیان که در حال حاضر بیش از 40 شرکت ارایه درخواست کرده اند در مورد اعضای جدید هیات موسس بانک نفت اتخاذ تصمیم شود.
قابل ذکر است که در این جلسه به اطلاع اعضا رسید که بانک مرکزی موافقت اوصلی خود را با تاسیس بانک نفت صادر کرده است و موضوع صدور مجوز بانک نفت در دستور جلسه هفتم آذر ماه شورای پول اعتبار قرار گرفته که به نظر می رسد در همان جلسه به تصویب شورا برسد و به این ترتیب فرایند تاسیس بانک نسبت به پیش بینی های اولیه با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.
در حال حاضر بالغ بر 95 درصد از سرمایه اولیه پیش بینی شده برای تاسیس بانک که بالغ بر 400 میلیارد تومان بوده است جمع اوری شده است ولی با توجه به آنکه قرار است بانک نفت یک بانک تجاری باشد و احتمال می رود بانک مرکزی میزان سرمایه لازم را بین 500 تا 600 میلیارد تومان اعلام کند هیات موسس میزان سرمایه اولیه را به هزار میلیارد تومان افزایش داد و برای حصول به این میزان سرمایه فهرست اعضای موسس را نهایی نکرده است.
قابل ذکر است در حال حاضر اعضای هیات موسس بانک نفت شامل شرکتهایی است که در بخشهای مختلف بالا دستی و پایین دستی فعالیت دارند و البته به رغم انکه در اولین فراخوان برای ورود به جمع صاحبان سرمایه بانک نفت که اردیبهشت ماه صورت گرفت استقبال چشم گیر نبود ولی با قطعی شدن تاسیس بانک و اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در مورد بانک نفت در ماه گذشته استقبال صاحبان سرمایه از این بانک افزایش پیدا کرده است.
اگرچه در حال حاضر بانک ملت در جمع سهامدران این بانک وجود دارد ولی هیات موسس امیدوارند موسسات مالی واعتباری بیشتری از جمله بانکهای خصوص به زودی در جمع هیات موسس بانک نفت حضور پیدا کنند.
قابل ذکر است که در این جلسه پیشنهاد شد هریک از اعضا که بتواند 15 درصد آرا را جمع کند برای معرفی اعضای هیات مدیره پیشنهاد خود را مطرح کند تا از این طریق در فرایندهای اداری مربوطه با تاسیس بانک در بانک مرکزی تسریع شود.
۷ آبان ۱۳۸۹ ۰۰:۳۴
اکونیوز |
تعداد بازدید : ۱,۱۶۱