بهترین کابرد کارت سوخت،منبع اطلاعات بودن آن است

بهترین کابرد کارت سوخت،منبع اطلاعات بودن آن است
منبع اطلاعات بودن"کارتهای هوشمند سوخت،بهترین کاربرد این سامانه به شمار می آید که دولت تاکنون از آن استفاده زیادی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در گفتگو با برنامه نیمروزی رادیو ایران، درباره کارکردهای کارت سوخت و دلیل باقی ماندن آن در فرآیند سوختگیری،اظهار کرد: ثبت سهمیه بنزین و وجود آن به عنوان منبع اطلاعات برای دولت برای استخراج مواردی مانند مصرف سوخت،اطلاعات کامل و پیمایش خودروها، دو کاربرد مهم کارتهای هوشمند سوخت است.

علیرضا فیض بخش اظهار کرد: مورد دوم (منبع اطلاعات بودن)شاید بسیار مهم تر از ویژگی نخست باشد و دولت از این ویژگی استفاده زیادی کرده است.

وی درباره این که چه راهکاری برای رصد مطلوب نحوه مصرف بنزین کشور در شرایط کنونی (که بخش زیادی ازمردم کارت سوخت خود استفاده نمی کنند) وجود دارد، گفت: من نمی دانم دولت چه تصمیمی گرفته است و باید با وزارت نفت مشورت کنیم؛ اما من اگر بخواهیم از دید کارشناسی این موضوع را حل کنم، سراغ کارت سوخت جایگاهها می روم و تلاش می کنم تا امکان استفاده از این کارتها را محدود شود تا این که مردم نیز بیشتر از کارتهای سوخت خودروهای شخصی خود استفاده کنند.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور،درباره راهکار حفظ شفافیت اطلاعات حوزه سوخت کشور با وجود تک نرخی شدن بنزین، گفت: یکی از راه حلها این است که کارت جایگاهها به تدریج محدود شود و برای موارد خاص،استفاده شود.

وی تصریح کرد: محدود کردن کارت سوخت در جایگاهها موجب می شود مردم نیز کمتر در جایگاههای سوخت برای استفاده از کارت سوخت جایگاهها معطل شوند. 
فیض بخش یادآور شد: البته به منظور تشویق مردم برای استفاده از کارت سوخت خودرو های شخصی خود،  باید اقدامهایی انجام شود.

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۵۹۹