تخلیه نخستین محموله سوآپ بنزین در اسکله بندرانزلی

تخلیه نخستین محموله سوآپ بنزین در اسکله بندرانزلی
نخستین محموله سوآپ بنزین در اسکله بندر انزلی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان تخلیه و در انبار نفت این منطقه ذخیره سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، گفت: سوآپ این فرآورده (بنزین) با ارسال از طریق کشتی به این استان محقق شده است.  

به گفته فردین چراجی، تخلیه، انتقال و جابجایی محموله یادشده در مدت زمان ٢٤ ساعت انجام و این فرآورده (بنزین) از طریق ١١٣ دستگاه نفتکش به انبار نفت رشت، جایگاههای سوخت استان گیلان و جایگاههای سوخت شهرستان چالوس منتقل شد.

چراجی از پیگیریهای محمدعلی نجفی استاندار گیلان و همراهی مدیران کل بنادر – دریانوردی و گمرک استان و از تلاش شبانه روزی همه کارکنان منطقه در بخشهای مختلف قدردانی کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، وی افزود: سوآپ بنزین با نظارت کامل مدیریت امور بین الملل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران طی چهار روز از زمان صدور مجوز تا توزیع آن (٩٤/٣/٢٠ تا شنبه ٩٤/٣/٢٣ ) در اسکله بندر انزلی انجام شده است.

سوآپ عبارت است از واردات فرآورده در یک نقطه مرزی کشور و مصرف آن در داخل و در قبال آن صدور فرآورده با همان مشخصات از مرز خروجی دیگر است.

سوآپ فرآورده یکی از فعالیتهای عمده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که در بردارنده منافع بسیاری برای شرکت از جمله صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل فرآورده از مبادی تولید و صادرات فرآورده های مازاد بر نیاز داخل به عنوان معوض و جلوگیری از انباشت آن در مخازن شرکت است.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۶۲۶