قیمت نفت به ۶۳ دلار و ۸۳ سنت رسید

قیمت نفت به ۶۳ دلار و ۸۳ سنت رسید
قیمت نفت در جریان معاملات امروز اندکی افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۶۳ دلار و ۸۳ سنت معامله شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری  تسنیم، در حالی که تقاضا با تولید بالا همزمان شده، و بازار در انتظار انتشار آمار میزان ذخایر نفت آمریکا در اواخر امروز است، قیمت نفت امروز کم و بیش بدون تغییر بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با 15 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل، به 60 دلار و 12 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز با 13 سنت افزایش به 63 دلار و 83 سنت رسید.
جی پی مورگان در یادداشت هفتگی خود اعلام کرد که تولید نفت آمریکا این هفته یک رکورد جدید به ثبت رسانده، اما شروع به کاهش خواهد کرد.
در ادامه این یادداشت آمده است: «ما انتظار داریم که تولید نفت آمریکا پس از این ماه شروع به کاهش کند که در کنار آمارهای قوی از میزان تقاضا احتمالا منجر به توازن بیشتر در بازار در نیمه دوم سال 2015 خواهد شد.»
نظرسنجی از تحلیلگران نشان می دهد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا در هفته گذشته 1.7 میلیون بشکه کاهش یافته است. پیش بینی شده که حجم ذخایر بنزین آمریکا نیز 300 هزار بشکه کاهش یافته باشد.
تقاضای قوی برای سوخت در آمریکا، طوفان حاره ای این هفته و وقوع آتش سوزی در کانادا که موجب توقف تولید نفت شده، در کنار کاهش حجم ذخایر نفت آمریکا موجب شده که رشد قیمت نفت خام آمریکا بیشتر از نفت برنت شود و اختلاف قیمت این دو شاخص نفتی به حدود 3 دلار برسد.
به طور کلی اکثر تحلیلگران معتقدند، فضای چندانی برای افزایش قیمت های بزرگ وجود ندارد، زیرا بازار همچنان با فزونی عرضه قابل توجهی مواجه است.
آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا که ماه جاری منتشر شد نشان می دهد، فزونی عرضه جهانی نفت از زمان پایان سه ماهه دوم سال گذشته تاکنون بیش از 2 برابر شده و به رقم تاریخی 2.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۶۹۵