ظرفیت تولید گاز کشور به 200 میلیون مترمکعب افزایش می یابد

ظرفیت تولید گاز کشور به 200 میلیون مترمکعب افزایش می یابد
مشاور امور اجتماعی وزیر نفت گفت: ظرفیت تولید گاز کشور تا پایان امسال با راه اندازی فاز 12 و بخشی از فاز 15 پارس جنوبی به 200 میلیون متر مکعب افزایش می یابد.
سید امیر طالبیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح پروژه های نفتی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران افزود: با همت کارکنان شرکت نفت، سال گذشته 126 میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز کشور اضافه شد و با راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی و بخشی از فاز 15 این رقم به 200 میلیون متر مکعب افزایش می یابد. 

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی، 95 درصد جمعیت کشور تا نیمه دوم سال 96، تحت پوشش شبکه سراسری گاز قرار می گیرد. 

طالبیان با بیان جایگزینی مصرف گاز به جای فرآورده های نفتی، بیان کرد: پیش بینی می شود، سال جاری میزان صادرات فرآورده ها از کشور به 20 میلیون تن افزایش یابد. 

مشاور وزیر نفت در امور اجتماعی با بیان برنامه ریزی وزارت نفت در راستای افزایش بهره وری در نیروگاه ها، افزود: کاهش مصرف فرآورده در نیروگاه های کشور اتفاق افتاد و در نیروگاه ها نیز، حدود 20 تا 30 درصد گاز جایگزین دیگر فرآورده ها شد که گامی مهم در راستای حفظ محیط زیست تلقی می شود. 

مشاور وزیر نفت در امور اجتماعی به منظور بازدید از طرح های آموزشی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر به این شهرستان سفر کرده بود. 
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۵۵۴