منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان ایجاد می شود

منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان ایجاد می شود
رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استان خوزستان از موافقت مسئولان استان با ایجاد شرکت سهامی عام منطقه ویژه نفت و گاز در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، علی کرانی در توضیح بیشتر در این باره افزود: با رایزنیهای  انجام گرفته با مسئولان استان از جمله استانداری و شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی مقرر شد که شرکت سهامی عام منطقه ویژه نفت و گاز در استان ایجاد شود.

وی اظهار کرد: راه اندازی این شرکت امتیاز بزرگی برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز است و در تامین اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان بسیار موثر خواهد بود.

کرانی گفت: این شرکت با حضور و سرمایه گذاری ٥١ صنعتگر، ٤٠ درصد شرکتها و ارگانهای مرتبط با نفت و گاز و ٩ درصد نیز برای عموم  است که از همه کشور می توانند در این شرکت سرمایه گذاری کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان افزود: سهام این شرکت در بورس وارد می شود و ظرفیت بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت و گاز استان است و سبب تشویق شرکتهای وابسته به صنعت نفت و گاز برای سرمایه گذاری در این شرکت می شود.

وی اظهار کرد: راه اندازی منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان، در خودکفایی استان در زمینه تولید قطعات کاربردی در صنایع نفت و گاز  و ساخت دکلهای حفاری موثر خواهد بود.

کرانی گفت: زیر ساختهای لازم  برای راه اندازی این منطقه آماده است و با راه اندازی آن  می توان از صنایع کوچک در بخش نفت و گاز حمایت کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استان خوزستان افزود: هم اکنون موافقت شده که از شهرک صنعتی شماره یک اهواز برای استقرار منطقه ویژه نفت و گاز استفاده به عمل آید تا برای توسعه این منطقه اقدام شود.

وی اظهار کرد: در این شهرک صنعتی  ١٥٨ واحد صنعتی وجود دارد که ١٢٤ واحد آن مرتبط با بخش حفاری و نفت است و منطقه مناسبی برای آغاز  فعالیت منطقه ویژه نفت و گاز در این استان است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارسال با راه اندازی منطقه ویژه نفت و گاز در استان خوزستان موافقت شد.

۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۰۷
تعداد بازدید : ۵۹۷