ارزش افزوده بیشتر با ساخت واحدهای پتروشیمی در سیراف

ارزش افزوده بیشتر با ساخت واحدهای پتروشیمی در سیراف
فرآورده های تولیدی شرکت پالایشی ستاره سبز سیراف در فاز نخست با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر به عنوان خوراک واحدهای پتروشیمی، در فاز بعدی استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت پالایشی ستاره سبز سیراف (یکی از٨ شرکت/مشارکت سهامدار در پروژه سیراف) در گفتگو با خبرنگار با بیان این مطلب اظهار کرد: تلاش این شرکت آن است که با جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی و تولید محصول در بخش پایین دستی، تا آنجا که امکان دارد ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

محمد شاکری با بیان این که از هم اکنون برای بازارهای محصولات پلاستیک و پایین دستی به مطالعه در بازار اقدام کرده ایم، افزود: احداث واحدهای پایین دستی یکی از برنامه های شرکت پالایشی ستاره سبز سیراف برای آینده این طرح(سیراف) است.

وی با اشاره به مقام معظم رهبری درباره جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی،گفت: پروژه سیراف در این وضع اقتصادی در جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال تاثیرگذار خواهد بود.

شاکری با بیان این که این شرکت ارزیابیهای اقتصادی کاملی از طرح سیراف انجام داده و سپس به ورود به آن اقدام کرده است،ادامه داد:در صورتی که تعهدات دولت در قبال تخفیف خوراک، تامین یوتیلیتی و ... در سالهای آینده هم اعمال شود، بخش خصوصی نیز به طور کامل پاسخ این اعتماد را خواهد داد.

وی اظهار کرد: با توجه به حضور شرکت شستا در هلدینگ این شرکت، تامین کامل مالی این طرح از سوی شرکت ستاره سبز انجام خواهد شد، اما در صورت نیاز احتمالی، ممکن است از منابع مالی دیگر هم استفاده شود.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۵۰۶