مشعل پالایشگاه فاز ١٩ روشن شد

مشعل پالایشگاه فاز ١٩ روشن شد
مشعل پالایشگاه فاز ١٩ پارس جنوبی با گاز شیرین فاز ١٢ روشن شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، فاز ١٩ پارس جنوبی از جمله فازهای اولویت دوم پارس جنوبی است که با برنامه ریزی انجام شده دو ردیف ( ترین) از این فاز امسال وارد مدار شده و گاز شیرین به شبکه سراسری وصل می کند.

دیروز ( ٢٩ خردادماه) مشعل فاز ١٩ دو هفته پیش از موعد تعهد شده در دمای ٥٤ درجه، با دریافت گاز شیرین فاز ١٢ روشن شد. این اقدام اولین گام در مسیر راه اندازی سایر واحدهای پالایشگاهی این فاز است. با راه اندازی دو ترین (ردیف) فاز ١٩ پارس جنوبی، امسال روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور اضافه می‌شود. 

هم اکنون پیشرفت بخش پالایشگاه این فاز ٨٥ درصد، حفاری ٩٩ درصد، دریا ٨٤ درصد بوده و در مجموع ٨٧ درصد است.حفاری چاههای سکوی C فاز ١٩ به پایان رسیده است و حفاری چاههای سکوی B نیز در مرحله پایانی است. همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده حفاری چاههای سکوی A فاز ١٩ نیز اوایل شهریورماه به پایان رسیده و پس از آن آماده نصب جکت خواهد شد. 

به گزارش شانا، طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد،  ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع در سال و یک میلیون تن اتان در سال در دست اجراست.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۶۶۰