افزایش ٦٣ درصدی تزریق گاز به میدان نرگسی

افزایش ٦٣ درصدی تزریق گاز به میدان نرگسی
مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از افزایش ٦٣ درصدی عملکرد کارخانه تزریق گاز نرگسی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، عبدالرضا دبیری در این باره اظهار کرد: با توجه به فعالیتهای گسترده‌ای که برای تداوم کارکرد کمپرسورهای گازی ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز نرگسی صورت گرفت، عملکرد تزریق گاز این ایستگاه در یک سال گذشته نسبت به سال قبل آن بیش از ٦٣ درصد افزایش یافت.

وی افزود: نگهداری، تعمیر و راه‌اندازی این کمپرسورها توسط نیروهای عملیاتی، تعمیراتی و مهندسی شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز گچساران و ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شده است.

دبیری گفت: با توجه به اهمیت این ایستگاه و پیچیدگی عملیات کنترل و نگهداری کمپرسورها، استفاده از بیشترین ظرفیت این ایستگاه با استفاده از توان و دانش متخصصان این شرکت در اولویت قرار دارد.

مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطر نشان کرد: ایستگاه جمع‌ آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی نرگسی با ظرفیت جمع‌ آوری و تزریق روزانه ١٩ میلیون فوت مکعب گاز یکی از مهمترین و با توجه به ترکیب گاز بسیار ترش این میدان، از پیچیده‌ترین ایستگاههای تزریق گاز در گستره عملیاتی این شرکت است که علاوه بر افزایش تولید نفت، آثار زیست‌محیطی بسیار مثبتی به همراه دارد.

وی افزود: استمرار تزریق گاز به میدان نرگسی موجب تثبیت فشار مخزن آسماری این میدان در راستای تولید صیانتی خواهد شد و ٩٥ میلیون بشکه نفت به تولید بلندمدت میدان نرگسی افزوده خواهد شد.
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۵۳۵