رونق دهی صادرات فرآورده های نفتی،اولویت مهم شرکت ملی پخش

رونق دهی صادرات فرآورده های نفتی،اولویت مهم شرکت ملی پخش
رونق دهی و افزایش صادرات فرآورده های نفتی کشور،از اولویتهای مهم امسال شرکت ملی پخش است که بر اساس سیاستهای کلان وزارت نفت پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر سیاست وزارت نفت مبنی بر افزایش صادرات فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار، اظهار کرد: با توجه به وجود مازاد عرضه در فرآورده های نفت گاز، گاز مایع (ال پی جی)، نفت سفید و نفت کوره در کشور، شرکت ملی پخش صادرات انواع فرآورده نفتی را در دو بخش دریا و خشکی در دستور کار قرار داده است.

منصور ریاحی درباره سوخترسانی به کشتیها در آبهای آزاد (بانکرینگ) نیز گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن رشد قابل توجهی در این بخش داشت و انتظار می رود امسال نیز بتواند این روند فزاینده در بانکرینک را ادامه دهد.

وی افزود: صادرات فرآورده های نفتی در خشکی از جمله نفت کوره، ال پی جی و نفت سفید نیز امسال در سبد صادراتی شرکت ملی پخش لحاظ شده است.

به گفته ریاحی، گاز مایع ایران،هم اکنون به کشورهای پاکستان،افغانستان، عراق، ارمنستان و گرجستان از طریق بورس یا شرکتهای مدیریت صادرات، ارسال می شود.

وی همچنین از صادرات نفت گاز به کشورهای افغانسان،عراق و نخجوان خبر داد و بیان کرد: عملیاتی شدن صادرات این فرآورده در بازارهای جدیدی چون تاجیکستان و ارمنستان نیز در سال جاری در دست انجام است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران یادآور شد: این شرکت، صادرات فرآورده های نفتی به اقلیم کردستان عراق را به صورت  سه جانبه (شرکت ملی پخش،اقلیم کردستان عراق و کنسرسیوم شرکتهای خصوصی داخلی) برای صادرات روزانه ٦ میلیون لیتر نفت گاز و ٢,٥ میلیون لیتر نفت سفید پیگیری می کند و این مهم تا تیرماه امسال عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی،شرکت ملی پخش، همچنین  در نظر دارد فعالیت بازارچه های مرزی فروش سوخت کشور را به منظور کنترل قاچاق سوخت رونق بخشد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۱,۰۰۵