گزارش عملکرد پارسال معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی

گزارش عملکرد پارسال معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی
اهم گزارش عملکرد معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرحهای مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در بخش بهینه سازی مصرف انرژی در سال ٩٣ منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرحها در بخش بهینه سازی مصرف انرژی، بررسی، پیگیری و نظارت کاملی بر وظایف محوله به این معاونت در سال ٩٣ داشته است.  

فعالیتهای واحد بهینه سازی مصرف انرژی این معاونت شامل اخذ مصوبه از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، انجام مکاتبات و تهیه گزارشها، انجام بازدیدهای لازم و برگزاری جلسه های متعدد می شود.

از جمله این فعالیتها می توان به اقدامهای بهینه سازی مصرف انرژی و جایگزینی دیگ و مشعلهای موجود و بویلرهای چگالش در ساختمانهای شرکت ملی نفت ایران، جایگزینی بخاریهای راندمان پایین با بخاریهای راندمان بالا، بازنگری تدوین معیار و استاندارد در بخش حمل و نقل، پیشبرد طرح ساخت جایگاههای سی ان جی در کشور و  نظارت بر نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف و استقرار نظام مدیریت انرژی در شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد.

بررسی و تهیه گزارشهای فنی، اقتصادی و زیست محیطی در باره پروژه های بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه سال ١٣٩٣، پیشبرد طرح مطالعات راهبردی شرکت ملی نفت ایران با هدف افزایش سطح دانش بدنه کارشناسی و دستیابی به نتایج کاربردی، بررسی موضوعات مرتبط با تبلیغ، ترویج و آگاه سازی برای صرفه جویی، انجام هماهنگی و ایجاد زیرساخت لازم همسو با " ایجاد و راه اندازی سامانه تحت وب پایش طرحهای بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه سال ١٣٩٣" نیز از دیگر فعالیتهای صورت گرفته بخش بهینه سازی مصرف انرژی این معاونت است.

این معاونت در بخش بهینه سازی، پیشبرد طرح استانداردسازی برآورد انتشار در شرکت ملی نفت ایران، پیشبرد طرحهای پایش یا مقابله با آلودگی دریایی، اجرایی کردن طرح یکپارچه مدیریت پسماند در شرکت ملی نفت ایران، آسیب شناسی سیستم مدیریت اچ اس یی و ارزیابی عملکرد آن در شرکت ملی نفت ایران، جذب سرمایه گذاری در بخش گازهای همراه نفت، موضوع چالشهای سیاستهای کاهش انتشار و مطالعات ارزیابی اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی در طرحهای توسعه غرب کارون را نیز انجام داده است.

به گزارش شانا، معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرحها، مسئولیت ارزیابی فنی، اقتصادی پروژه های خدماتی، نگهداشت و پشتیبان تولید در شرکت ملی نفت ایران، کنترل و نظارت مستمر بر همه طرحها و پروژه های نفت و گاز، هماهنگی اجرا و رفع مشکلات آنها، هدایت و راهبری سیاستها و برنامه های بهینه سازی مصرف انرژی و بهبود شرایط زیست محیطی در شرکت ملی نفت ایران و مدیریت و تجزیه و تحلیل آحاد بهای طرحها و پروژه های نفت و گاز را در مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران را بر عهده دارد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱
تعداد بازدید : ۷۰۶