کاهش آلاینده های زیست محیطی در کارخانه گاز و گاز مایع ١٠٠٠ آغاجاری

کاهش آلاینده های زیست محیطی در کارخانه گاز و گاز مایع ١٠٠٠ آغاجاری
با انجام اقدامهای اصلاحی و نصب تجهیزات کنترلی روی خطوط انتقال مایعات نفتی در کارخانه گاز و گاز مایع ١٠٠٠ (NGL) آغاجاری میزان آلاینده های زیست محیطی در این واحد صنعتی کاهش یافت.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: این موفقیت با اجرای طرح پیشنهادی کارکنان این واحد در ارتباط با اصلاح خط لوله انتقال مایعات نفتی و پساب ناشی از تعویض روغن تلمبه ها، کمپرسورها و  توربینها حاصل شد. 

منوچهر آرزومند هدف اجرای این طرح را حذف کامل آسیبهای احتمالی به محیط زیست و همچنین ایمن سازی محیط کار عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح روزانه پنج تا ١٠ بشکه مایعات استحصال شده از طریق خط لوله سه اینچ به مخزن ذخیره مایعات انتقال و از آنجا به واحد بهره برداری پازنان -١ ارسال می شود. 

کارخانه گاز و گاز مایع  ١٠٠٠ با ظرفیت فرآورش روزانه ٤٠ میلیون متر مکعب گاز کلاهک مخزن پازنان (آسماری) در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد.
 
این کارخانه بازیافت بیشتر نفت از مخزن نفتی مارون از طریق تزریق گاز سبک تولیدی و تولید گاز مایع و نفتای سبک و سنگین را عهده دار است. 
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۷۲۰