همایش چارچوب منطقه ویژه فناوری نفت و گاز خوزستان

همایش چارچوب منطقه ویژه فناوری نفت و گاز خوزستان
به منظور تشریح کلیات طرح استقرار منطقه ویژه فناوری نفت و گاز خوزستان همایشی با هدف معرفی مدل پیاده سازی این طرح در اهواز با همکاری انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان، به میزبانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب در این همایش که نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور داشتند، پیرامون موضوعات مرتبط با ایجاد این منطقه بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این باره توضیح داد: با توجه به وجود دست اندرکاران حوزه پژوهش، نوآوری، کارآفرینی و تولید کالا و خدمات در منطقه با شکل گیری تقاضای فعال  ارتباط ثمربخشی میان این عوامل برقرار و زمینه ایجاد منطقه میسر خواهد شد.

باقر پور قاسم گفت: البته این امر نیازمند یک هماهنگ کننده است به گونه ای که ظرفیتهای موجود در بخشهای مختلف به صورت همسو و مبتنی بر پروژه به هم مرتبط شوند.

وی افزود: هدف بلندمدت در این طرح، شکل گیری اکوسیستم فناوری نفت و گاز بوده و هدف میان مدت،  استقرار منطقه ویژه فناوری نفت و گاز در خوزستان است.

پورقاسم اظهار کرد: گامهای اساسی برای تحقق چنین امری عبارت از شبکه سازی « تقاضا محور» نهادها و ظرفیتهای بومی و محلی در حوزه فناوری و ایجاد پیوستگی تکنولوژیک با مناطق فناوری مشابه است. 

طرح احداث منطقه ویژه فناوری نفت و گاز خوزستان در راستای امضای تفاهمنامه همکاری میان استانداری خوزستان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغالسنگ) در دست اقدام است. 
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۳
تعداد بازدید : ۹۱۴