برنامه ریزی برای جذب ٨٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران

برنامه ریزی برای جذب ٨٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران
رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حدود ٨٥ میلیارد دلار طرح در حوزه پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری آماده و بستر آن فراهم‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مؤید حسینی صدر در گفتگو با خبرنگار، درباره ارزیابی عملکرد صنایع پتروشیمی در دو سال گذشته گفت: طی دو سال گذشته، طرحهای خوبی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصویب‌ شده است.

رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: حدود ٨٥ میلیارد دلار طرح برای سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی آماده و بستر آن‌ها فراهم و تعریف‌شده است.

عضو کمیسیون صنایع گفت: امسال حدود ٥ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات تصویب‌شده است و افزون بر آن مقداری هم به شکل فاینانس انجام‌شده که نشان می‌دهد کارهای خوبی انجام‌شده است.

وی افزود: مشخص شدن سرنوشت مذاکرات هسته ای حالا چه مثبت باشد یا غیر از آن، سرمایه‌گذاران را از ابهام خارج می‌کند و یک موج سرمایه‌گذاری پشت آن خواهیم داشت.

رئیس کمیته پتروشیمی گفت: الان قوانین خوبی تدوین‌شده است به‌طوری‌که وزارت نفت می‌خواهد تضمین سرمایه‌گذاریهای خارجی و بازگشت سرمایه در پتروشیمی را خود انجام دهد و این خلاف اصل ٤٤ قانون اساسی نیست زیرا دولت می‌خواهد سرمایه‌گذاری را تضمین کند؛ بنابراین چشم‌انداز خیلی خوبی برای صنایع پتروشیمی متصور هستم.

وی گفت: اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه هم نرسد بازهم سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد ولی سناریوهای سرمایه‌گذاری تفاوت می‌کند و احتمال دارد طرفهای قراردادها متفاوت شوند.

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۹
تعداد بازدید : ۷۳۶