پیشرفت ٧٠ درصدی احداث واحد آموزشی فرآورش نفت در مناطق نفتخیز جنوب

پیشرفت ٧٠ درصدی احداث واحد آموزشی فرآورش نفت در مناطق نفتخیز جنوب
مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از پیشرفت ٧٠ درصدی طرح احداث واحد آموزشی بهره برداری و فرآورش نفت در این شرکت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، عبدالرضا دبیری گفت: این طرح با هدف ایجاد زمینه برای آموزش عملی دانشجویان مرکز علمی کاربردی این شرکت، اجرا می شود. 

وی افزود: با آغاز به کار رسمی مرکز علمی کاربردی زیرمجموعه دانشگاه علمی کاربردی در مناطق نفتخیز جنوب، تامین نیاز این مرکز در بخش آموزشهای عملی به مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محول شد.

دبیری اظهار کرد: پس از جانمایی و تخصیص زمین مناسب در منطقه خرمکوشک اهواز، برنامه ریزی برای نصب تاسیسات و تجهیزات لازم در محل مورد نظر انجام شد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گفت: در یک سال اخیر ضمن ایجاد فضای لازم در زمینی به مساحت ٦٠٠ متر مربع، با همکاری مدیریت مهندسی و ساختمان مناطق نفتخیز جنوب، شرکت پیراحفاری و شرکتهای بهره برداری نفت و گاز تابع  بخشی از تجهیزات بدون استفاده کارخانه های بهره برداری به محل مورد نظر انتقال داده شد.

وی افزود: عمده فعالیتهای انجام شده در این زمینه شامل نصب تجهیزات سرچاهی (ول هد)، حصار کشی چاه ، جانمایی انواع شیرها، اتصالات، خطوط لوله، مخازن تفکیک و مشعل در فضای مناسب این واحد آموزشی است.

مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب فعالیت آموزشی خود را در مقطع کاردانی فنی در رشته های برق صنعتی، ابزار دقیق، مکانیک پمپ  و کمپرسور، مکانیک توربینهای گازی، مکانیک تجهیزات ثابت فرآیندی، حفاری چاههای نفت و گاز، عملیات تولید و فرآورش نفت و عملیات تولید و فرآورش گاز از مهرماه سال گذشته آغاز کرده است و جذب دانشجو در این مرکز از طریق ثبت نام در سایت سازمان سنجش انجام می شود. 
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲
تعداد بازدید : ۶۲۴