توسعه متوازن پتروشیمی راهبردی ملی است

توسعه متوازن پتروشیمی راهبردی ملی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس بر این باور است که باید با عزمی ملی محور «توسعه متوازن بخش بالادستی و تکمیلی پتروشیمی» مورد توجه همه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شمس اله بهمئی در باره ارزیابی عملکرد برنامه‌های حوزه پتروشیمی در ٢ سال گذشته اظهار کرد: توجه و اهمیت دادن به موضوع توسعه متوازن در میان صنایع بالادستی و تکمیلی یکی از محورهای با اهمیت، در ٢ سال گذشته تلقی می‌شود و امید است زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی ایران بزودی محقق شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بابیان این‌که اهمیت «ارزش‌افزوده» و بحث «کاهش خام فروشی» ایجاب می‌کند که موضوع‌های یادشده در صدر اولویتها باشد، افزود: چون پایداری اقتصاد کشور در گروی تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، صنعت پتروشیمی می تواند از خام فروشی جلوگیری کند و برای کشور ارزش افزوده مطلوبی را به همراه آورد.

این نماینده مجلس نهم، با اشاره به وجود مجتمع‌های پتروشیمی در برخی نقاط کشور گفت: شهرکهای پتروشیمی که زنجیره پایین‌دستی پتروشیمی را تکمیل می‌کنند می‌توانند در سراسر کشور با برنامه ریزی و مطالعه دقیق، ساخته شوند.

وی افزود: توسعه اقتصادی و خروج غیر تورمی از رکود، با توسعه صنایع بزرگ و بنگاههای کوچک اتفاق می‌افتد؛ بنابراین توسعه همزمان بخش بالادستی و تکمیلی ضروری است.  

۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
تعداد بازدید : ۵۶۹