صادرات نفت عربستان کاهش یافت

صادرات نفت عربستان کاهش یافت
صادرات نفت عربستان سعودی در ماه آوریل به دلیل افزایش فعالیت پالایشگاه‌های داخلی این کشور روزانه 161 هزار بشکه کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، صادرات نفت عربستان از روزانه هفت میلیون و 898 هزار بشکه در ماه مارس (بالاترین سطح یک دهه اخیر) به روزانه هفت میلیون و 737 هزار بشکه در ماه آوریل تنزل کرده است.

آمار موسسه اطلاع رسانی جودی حاکی از این است، پالایشگاه‌های داخلی عربستان روزانه دو میلیون و 224 هزار بشکه نفت پالایش کردند که روزانه 315 هزار بشکه بیشتر از میزان پالایش روزانه یک میلیون و 909 هزار بشکه ای آنها در ماه مارس است.

موسسه جودی اطلاعات ارائه شده از سوی اعضای تولیدکننده نفت در سازمان‌های جهانی همچون آژانس بین المللی انرژی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) را جمع آوری می‌کند.

عربستان به طور سنتی بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و حرکت سریع این کشور به سمت تبدیل شدن به یکی از بزرگترین پالایش کننده های نفت جهان، ابعاد جدیدی را به بازار جهانی نفت می‌افزاید.

شرکت نفتی آرامکو روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت را به فروش می‌رساند.

تولید نفت عربستان از روزانه 10 میلیون و 294 هزار بشکه در ماه مارس به رقم بی سابقه روزانه 10 میلیون و 308 هزار بشکه در آوریل رسید.

یکی از مقامات اجرایی آرامکو هفته گذشته اعلام کرد که عربستان در صورت افزایش تقاضا در بازار آماده افزایش عرضه نفت خود در ماههای پیش رو و رساندن به یک سطح بی سابقه جدید است.

آمار جودی نشان می‌دهد، عربستان برای تولید برق در فصل تابستان سوخت بیشتری را مصرف می‌کند. این کشور در ماه آوریل روزانه 358 هزار بشکه سوخت مصرف کرد در حالیکه مصرف سوخت آن در مارس روزانه 351 هزار بشکه بود.

۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : ۷۱۷