دورخیر پتروشیمی اروند برای افزایش کیفیت و کمیت محصولات

دورخیر پتروشیمی اروند برای افزایش کیفیت و کمیت محصولات
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند از تشکیل کارگروه برای افزایش کیفیت محصولات PVC و متناسب با نیازهای مشتریان در بازارهای داخلی و خارجی و اجرای پروژه احداث مخازن اشباع سازی آب‌نمک به منظور افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا حمید فدایی در گفتگو با خبرنگار، بررسی و امکان‌سنجی طرح توسعه واحدهای OXY/VCM و S-PVC و مطالعات و امکان‌سنجی تولید کاستیک پرک (سود سوز آور) را از جمله مهمترین طرحهای توسعه ای پتروشیمی اروند اعلام کرد و گفت: شناسایی گلوگاه‌های تولید و محیط‌ زیست و برنامه‌ریزی برای رفع موانع یاد شده و توسعه و توانمندسازی منابع انسانی با مدیریت مشارکتی از اقدامهای مجتمع برای افزایش کیفیت و کمیت محصولات تولیدی از زمان خصوصی‌سازی تاکنون بوده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با بیان این که خوراک این پتروشیمی اتیلن و نمک است، اظهار کرد: قیمت اتیلن هم اکنون بر اساس پنج درصد درصد FOB با ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شود، که این قیمت برای پتروشیمی اروند قیمت بالایی است و سرانجام سبب افزایش قیمت تمام‌شده محصولات می‌شود.

فدایی ادامه داد: درصورتی‌که نحوه تسعیر ارز بر اساس ارز آزاد در نظر گرفته شود، قیمت تمام‌ شده محصولات این شرکت به‌ شدت افزایش‌ و حاشیه سود تولید به‌ شدت کاهش می یابد.

وی ارائه راهکارهای مناسب به‌منظور پایداری برق واحد کلر آلکالی با همکاری دانشگاه تهران و تحقیق و پژوهش درباره رفع مشکلات سیستم حفاظتی و فیلترهای هارمونیکی، بومی‌سازی کاتالیست راکتور اکسی کلراسیون اتیلن در مقیاس آزمایشگاهی با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی،   بومی‌سازی کاتالیست کلریناسیون بنزن به کمک بخش خصوصی، تعیین ریزساختار،فرآیند پذیری و خواص گریدهای E-PVC تولیدی پتروشیمی اروند در مقایسه با رقیبان خارجی و بررسی اثر تغییر نسبت ترکیب امولسیفایرهای مورداستفاده در گرید C پودر E-PVC و بهبود خواص لاتکس با استفاده از امولسیفایر کمکی غیر یونی را از جمله پروژه های پژوهشی پتروشیمی اروند برای روزآمد کردن فعالیتها خواند.

به گزارش شانا، پیش از این مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با اشاره به تولید بیش ٣٤٠ هزار تن محصول در پتروشیمی اروند گفته بود: کلر، کاستیک، EDC، VCM، S-PVC و E-PVC از محصولات این پتروشیمی است.

فدایی اظهار کرده بود: تولید کلر، کاستیک، EDC، VCM،S-PVC  و E-PVC در این پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون را به ترتیب بیش از  ٦٨، ٧٧، ١٠٣، ٤٥، ٤٤ و ١,٢ هزار تن است.

فدایی افزوده بود: هم اکنون این پتروشیمی به دلایل مختلف از جمله وجود محدودیتهای تأمین تجهیزات و قطعات یدکی خارجی و شکستگی خطوط لوله آب‌نمک ارسالی به مجتمع با ٦٧ درصد ظرفیت اسمی در حال تولید است.

وی با بیان این که مقاصد صادراتی پتروشیمی اروند کشورهای ایتالیا، هندوستان، ترکیه، امارات، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، عراق و کویت است، گفته بود: مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت پتروشیمی شامل صنایع دارویی، غذایی، شوینده ها، بهداشتی، کاغذ، نساجی، صنایع تولید حلال، رزین، واکس، صنایع چرم‌سازی و ... هستند.

۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۴۹۰