علاقه مندی شرکت گازپروم نفت روسیه برای همکاری با ایران در دوران پسا تحریم

علاقه مندی شرکت گازپروم نفت روسیه برای همکاری با ایران در دوران پسا تحریم
رییس شرکت «گازپروم نفت» وابسته به گازپروم روسیه از علاقمندی این شرکت برای همکاری با ایران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از  ایرنا، «الکساندر دیوکوف» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که مشارکت ایران برای تمام شرکت ها جالب است، گفت: شرکت گازپروم نفت نیز برای همکاری با ایران تمایل و علاقمندی دارد؛ زیرا در این منطقه حضور داریم و در طرح های عراق مشارکت می کنیم.

وی افزود: برای گازپروم نفت، جذابیت کار در ایران به شرایط کار در این کشور بستگی خواهد داشت؛ به این دلیل طرف ایرانی باید شرایط کاری را تعیین و فرمول بندی کند.

دیوکوف معتقد است که در صورت لغو تحریم های ضد ایرانی حجم اضافی نفت وارد بازار جهانی خواهد شد، اما این موضوع تأثیری بر سطح قیمت های نفت در عرصه بین المللی نخواهد گذاشت.

وی گفت: البته حجم نفتی که توسط ایران وارد بازار خواهد شد قابل توجه است، اما تا آن حد زیاد نیست که بتواند بطور جدی بر سطح قیمت های جهانی نفت تأثیر بگذارد.

شرکت گازپروم نفت (بازوی نفتی شرکت گازپروم روسیه) چهارمین شرکت نفت روسیه است.

این شرکت اخیرا در گزارشی اعلام کرد: کل ذخایر اثبات شده و احتمالی این شرکت در سال 2014 میلادی و براساس استانداردهای بین المللی اس پی یی- پی آر ام اس ( international SPE-PRMS standards ) در مقایسه با سال 2013 میلادی 11/5 درصد افزایش یافته و به 2/55 میلیارد تن معادل نفت بوده است.

گازپروم نفت سالانه 66 میلیون تن نفت تولید کرده است.

مقامهای شرکت گازپروم در یک سال اخیر از آمادگی این شرکت برای مشارکت با ایران در عرصه انرژی پس از لغو تحریم ها در مورد کشورمان خبر داده اند. 
۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۵۵۲