صادرات نفت عراق در ماه ژوئیه کاهش می یابد

صادرات نفت عراق در ماه ژوئیه کاهش می یابد
صادرات نفت خام عراق از پایانه های نفتی جنوب این کشور در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن ٦ درصد کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، عراق تصمیم دارد صادرات نفت خام سنگین بصره را در ماه ژوئیه کاهش دهد، اما در مقابل صادرات نفت خام سبک بصره افزایش می یابد، در این صورت، مجموع کل صادرات نفت خام عراق از پایانه های نفتی جنوب این کشور در مقایسه با ماه ژوئن، ٦ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، عراق در نظر دارد در ماه ژوئیه روزانه ٢ میلیون و ٩٤٠ هزار بشکه نفت‌خام صادر کند که این مقدار در مقایسه با هدف سه میلیون و ١٣٠ هزار بشکه ای تعیین شده برای ماه ژوئن، ٦ درصد کاهش را تجربه خواهد کرد.

این گزارش می افزاید: صادرات نفت خام سبک بصره عراق در ماه ژوئیه ٢ میلیون و ٢٩٠ هزار بشکه در روز برآورد شده که در مقایسه با ماه ژوئن روزانه ٣٦٠ هزار بشکه رشد نشان می دهد.

عراق هدف صادرات نفت خام سنگین بصره در ماه ژوئن را یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه تعیین کرده بود، در حالی که این رقم در ماه ژوئیه به ٦٤٥ هزار بشکه در روز ( ٤٦ درصد کاهش) می رسد و دلیل اصلی این کاهش، هزینه‌ حمل این محموله‌ها اعلام شده است؛ همچنین از یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت‌خام سنگین بصره که مطابق برنامه باید در ماه ژوئن صادر می‌شد به دلیل لغو برخی مبادلات، در عمل حجم این مبادلات به یک میلیون و ٧٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱
تعداد بازدید : ۵۱۴