تعرفه آب مشترکان پرمصرف افزایش می‌یابد/ افزایش قیمت برای مصرف بالای ۴۰متر مکعب

تعرفه آب مشترکان پرمصرف افزایش می‌یابد/ افزایش قیمت برای مصرف بالای ۴۰متر مکعب
معاون وزیر نیرو در امور آب از برنامه این وزارتخانه برای افزایش تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: طرحی که وزارت نیرو به شورای اقتصاد ارائه کرده برای مصارف بالاتر از میانگین، اصلاح تعرفه‌ها اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری فارس، رحیم میدانی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به دنبال اصلاح تعرفه‌های آب برای مشترکان پرمصرف است گفت:72 درصد مصرف‌کنندگان آب محدوده مصرف معقولی دارند پس هدف وزارت نیرو از افزایش تعرفه آب برای پرمصرف‌ها، کسب درآمد نیست.

میدانی خاطر نشان کرد: درخواست وزارت نیرو قرار بود در اردیبهشت ماه از سوی شورای اقتصاد به تایید برسد اما اکنون انتظار ما این است که در تیر ماه جاری این درخواست از سوی شورای اقتصاد تایید شود تا شاهد اصلاح تعرفه‌های آب برای مشترکان پرمصرف باشیم.

معاون وزیر نیرو میانگین معقول مصرف آب برای هر خانواده را 20 مترمکعب اعلام کرد و گفت: در طرحی که وزارت نیرو به شورای اقتصاد ارائه کرده برای مصارف بالاتر از میانگین، اصلاح تعرفه‌ها را شاهد خواهیم بود به طوریکه قیمت آب برای مصرف بالای 40 متر مکعب به بالا افزایش محسوسی خواهد داشت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص چگونگی تخصیص منابع به بخش آب در بودجه سال جاری، اظهار داشت: تخصیص بودجه در سال 94 نسبت به سال گذشته با 34 درصد افزایش مواجه داشته که اولویت اصلی آن نیز بخش آب بوده است.

میدانی افزود: در حال حاضر به 74.5 درصد از روستاهای کشور طرح آبرسانی صورت گرفته که اگر سالانه 2 هزار میلیارد تومان تخفیف داده شود می توانیم طی سه سال آینده 90 درصد روستاهای کشور را به آب شرب تجهیز کنیم.

وی در خصوص اختلاف نظرهای صورت گرفته در خصوص سد گتوند، گفت: از نظر وزارت نیرو راه حل خارج کردن آب شور از این سد احداث مخزن بود ولی برخی این دیدگاه را داشتند که باید سد برچیده شود که به نظر می رسد از لحاظ اجرایی توجیهی ندارد.

۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۴۹۸