عاملیت بانک ملت در صندوق توسعه ملی برای تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس رسماً اخذ شد

عاملیت بانک ملت در صندوق توسعه ملی برای تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس رسماً اخذ شد
مدیرعامل بانک ملت گفت: اخیرا به طور رسمی عاملیت صندوق توسعه در تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به میزان 600 میلیون یورو اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری فارس علی رستگار مدیرعامل بانک ملت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به عاملیت این بانک از سوی صندوق توسعه ملی برای تامین مالی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: اگرچه اواخر سال گذشته مشخص شد بانک ملت از طرف صندوق توسعه عاملیت گرفته است اما همین چند وقت اخیر به طور رسمی توانستیم عاملیت را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: پس از آنکه شناسنامه طرح را به صندوق توسعه دادیم، تعهدنامه و قرارداد بین بانک ملت و صندوق توسعه ملی امضا شد و عاملیت 600 میلیون یورو را در اختیار گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس براساس اظهارات مدیرعامل شرکت هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین که مجری احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس است در صورت تامین مالی به موقع اولین ردیف پالایشگاهی ستاره خلیج فارس تا بهمن‌ماه امسال به بهره برداری می رسد که در نهایت این واحد پالایشی می تواند پس از تکمیل طرح عظیم روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و 15 میلیون لیتر گازوئیل تولید کند و در حال حاضر پیشرفت اجرایی این مجتمع پالایشی به بیش از 83 درصد رسیده است.

۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۴۵۵