٢٢٧٧ جایگاه CNG در کشور فعال است

٢٢٧٧ جایگاه CNG در کشور فعال است
٢٢٧٧ جایگاه عرضه سی ان جی در کشوراحداث و راه اندازی شده است که توزیع بیش از ٢,٥ میلیون مترمکعب برساعت سی ان جی را برعهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرطرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان این که ظرف چند سال گذشته در زمینه گسترش احداث جایگاه سی ان جی گامهای قابل توجهی برداشته شده است، به خبرنگار، گفت: در سال گذشته ٨١ جایگاه و در سال قبل از آن نیز ١٦٩ جایگاه سی ان جی راه اندازی شده است.

به گفته امیر وکیل زاده امسال نیز ١٥ باب جایگاه عرضه سی ان جی به این مجموعه اضافه شده است به گونه ای که هم اکنون دو هزار و ٢٧٧ باب جایگاه سی ان جی با قابلیت دو میلیون و ٥٧٩ هزار و ٢٥٧ هزار متر مکعب بر ساعت، سوخت رسانی در جایگاهها را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: این سوخت رسانی با بهره گیری از ١٣ هزار و ١٠٤ نازل انجام می شود.

وکیل زاده با بیان این که هم اکنون روزانه ١٩ میلیون متر مکعب سی ان جی از طریق جاگاههای عرضه کننده ان سوخت پاک در کشور عرضه می شود، اظهار کرد:با فرض افزایش مصرف متوسط کارکرد ١٤ ساعت برای هر کمپرسور، روزانه قادر به توزیع حدود ٣٥ میلیون متر مکعب سی ان جی (١,٨ برابر مصرف کنونی) خواهیم بود.

به گفته وی، بنابر آمارهای موجود، نیمی از ظرفیت ایجاد شده، در شبکه حمل و نقل مصرف می شود.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، هم به لحاظ ساخت و توسعه جایگاه و هم به لحاظ میزان توزیع سی ان جی در شبکه حمل و نقل کشوری، وضع مناسبی داریم.

۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۴۹۲