حفاری و تکمیل ٤٤ حلقه چاه نفت و گاز در ٣ ماه نخست امسال

حفاری و تکمیل ٤٤ حلقه چاه نفت و گاز در ٣ ماه نخست امسال
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل ٤٤ حلقه چاه نفت و گاز در سه ماه نخست امسال از سوی ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مهران مکوندی در گفتگو با خبرنگار در مناطق نفتخیز جنوب، گفت: شمار چاههای تکمیل شده در این مدت نسبت به دوره مشابه پارسال ١٠ حلقه افزایش داشته است.  

وی افزود: از این چاهها ٢٣ حلقه توسعه ای توصیفی، ١٩ حلقه تعمیری و ٢ حلقه اکتشافی بوده است که ٢٧ حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ٤ حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، ٤ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ٢ حلقه مربوط به مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و ٧ حلقه در قالب پروژه ای بوده که ٦ حلقه مربوط به پروژه های شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) است. 

مکوندی اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال در مجموع ٩٥ هزار و ٦٠٠ متر حفاری چاههای نفت و گاز به وسیله ٧٣ دکل ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی  انجام شد. 

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: با تلاش  شبانه روزی کارکنان عملیاتی این شرکت و هماهنگی با شرکتهای متقاضی در این مدت حفاری هشت حلقه چاه ١٦٤ روز جلوتر از برنامه پیش بینی شده به پایان رسید که از نظر زمان تولیدی شدن چاه و ترخیص زودهنگام دکل حفاری ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد. 

وی با اشاره به افزوده شدن دکل حفاری سنگین خشکی ٣٩ فتح در اوائل سال به ناوگان این شرکت، افزود: اکنون دکلهای جدید ملکی ٩٤ و ٩٥ فتح نیز در مراحل راه اندازی در موقعیتهای تعیین شده در مناطق نفتخیز جنوب هستند. 

به گزارش شانا ناوگان شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون دارای ٧٤ دکل از نوع سبک، سنگین و فوق سنگین است که در مناطق عملیاتی شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر ،کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خراسان رضوی و نقاط خشکی و دریایی استان هرمزگان فعالیت دارند.
۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۶۰۹