تجهیز و راه اندازی پیشرفته ترین کشتی اسیدکاری منطقه

تجهیز و راه اندازی پیشرفته ترین کشتی اسیدکاری منطقه
یکی از پیمانکاران شرکت نفت فلات قاره توانست در زمان تحریمها پیشرفته ترین کشتی اسیدکاری در منطقه با نام Deep Cleaner را تجهیز و در پروژه های مختلف آبهای خلیج فارس استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، نقی ولی الهی، مدیرعامل شرکت دانا اویل سرویسز با معرفی این شرکت به عنوان پیمانکار شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: در اواخر سال ٢٠١٢ میلادی این کشتی با حمایت شرکت نفت فلات قاره خریداری و به طور کامل و با امکانات پیشرفته تجهیز شد.

وی این کشتی را نخستین کشتی با تجهیزات کامل اسیدکاری (پکیچ) در ایران و پیشرفته ترین کشتی در نوع خود در منطقه دانست که مجهز به نصب دائم نیتروژن یونیت همراه با مخازن نیتروژن مایع است.

ولی الهی فعالیت این کشتی در اسید کاری فاز ١٦ پارس جنوبی را رکوردی در زمینه اسیدکاری چاه گازی دانست و افزود: فعالیت در چاههای گازی پارس جنوبی پرخطرتر از چاه های نفتی است، با این وجود در فاز ١٦ همزمان با استخراج گاز از چاه های مجاور، اسیدکاری صورت گرفت و ضمن جلوگیری از توقف تولید، سبب رفع گرفتگی چاه و افزایش تولید آن در حدود ٢,٥ برابر شد.

وی تصریح کرد: وجود این کشتی صرفه جویی زیادی را در کشور سبب می شود و ما را از اجاره نمونه خارجی بی نیاز می کند.

ولی الهی از برنامه این شرکت برای ساخت کشتی فوق مدرن اسیدکاری دیگری با ظرفیت بالا در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد این شرکت به رقیبی جدی برای شرکتهای خارجی در منطقه تبدیل شود.

شرکت دانا اویل سرویسز یکی از شرکتهای گروه انرژی دانــا است که در سال ١٣٨٦ با هدف پاسخگویی به نیازهای خاص صنعت نفت و گاز تاسیس شد.
این شرکت با به کارگیری از ماشین آلات مدرن هم اکنون در پروژه های مهم ملی همچون فازهای ٩ و ١٠ ، ١٥ و ١٦ ، ١٧ و ١٨ ،١٧B  و ١٨B ، ٢٠ و ٢١، ١٤ میدان گازی پارس جنوبی حضور دارد افزون بر این در طرحهای  توسعه میدانهای نفت و گاز شرکت نفت فلات قاره و پروژه رشادت نیز به ارائه خدمات سیمان کاری و اسید کاری مشغول است.

۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۱۳
تعداد بازدید : ۴۵۳