مزایای استفاده از کارت های سوخت شخصی توسط مالکان خودرو/امکان رسیدگی به شکایات و تسریع در سوختگیری

مزایای استفاده از کارت های سوخت شخصی توسط مالکان خودرو/امکان رسیدگی به شکایات و تسریع در سوختگیری
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه در حال تهیه برنامه هایی جهت تشویق مردم به حفظ کارت های سوخت هستیم، گفت: در صورتی که مالکان خودرو مشکلی در زمان سوختگیری پیدا کرده و شکایتی داشته باشند تنها زمانی درخواست آنها قابل پیگیری خواهد بود که از طریق کارت های سوخت خودروی خود، سوختگیری کرده باشند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا داود عربعلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی  در خصوص سرنوشت کارت های سوخت پس از حذف سهمیه، اظهار داشت: کارت های سوخت همچنان مورد استفاده قرار گرفته و قرار نیست که حذف شوند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به مزایای حفظ کارت های سوخت توسط مالکان خودرو، گفت: در صورتی که مالکان خودرو مشکلی در زمان سوختگیری پیدا کرده و شکایتی داشته باشند تنها زمانی درخواست آنها قابل پیگیری خواهد بود که از طریق کارت های سوخت خودروی خود، سوختگیری کرده باشند.

وی افزود: به عنوان مثال گاهی اوقات مالکان خودرو شکایت می کنند که میزان سوخت تحویلی کمتر از پولی است که پرداخت کرده اند که از طریق بازبینی تراکنش کارت های سوخت آنها، می توان این موضوع را بررسی کرد و جلوی تضییع حقوق آنها را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از کارت سوخت عمومی جایگاه داران، امکان رسیدگی به این دسته از شکایات وجود ندارد.

وی با بیان آنکه مزیت دیگر حفظ کارت های سوخت، تسریع در سوختگیری خودروها است، اضافه کرد: تنها 2 عدد کارت سوخت همگانی به جایگاه داران تحویل می شود در حالی که چندین دستگاه نازل و تلمبه در جایگاه ها وجود دارد، بنابراین در صورتی که همه بخواهند از کارت جایگاه ها استفاده کنند زمان زیادی از آنها تلف می شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: در صورتی که جایگاه ها بخواهند کارت عمومی بیشتری را در اختیار بگیرند باید کارکنان بیشتری را استخدام کنند که برای آنها هزینه بر است.

عربعلی مزیت دیگر استفاده از کارت سوخت را مقابله با قاچاق بنزین عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه نرخ هر لیتر بنزین یک هزار تومان تعیین شده اما هنوز فاصله قیمتی زیادی با نرخ سوخت در کشورهای همسایه وجود دارد بنابراین انگیزه فراوانی برای قاچاق سوخت وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که افرادی با هدف قاچاق، بیش از حد سوختگیری کنند این افراد از طریق کارت های سوخت قابل پیگیری خواهند بود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: همچنین در حال تهیه سازوکارهایی هستیم تا از طریق آن انگیزه حفظ کارت های سوخت برای مالکان خودرو افزایش یابد.

پس از تک نرخی کردن بنزین و حذف سهمیه بندی، مالکان خودرو نسبت به حفظ کارت های سوخت خود، بی انگیزه شده اند به طوری که خاطرنشان می کنند با توجه به امکان سوختگیری از طریق کارت های سوخت عمومی جایگاه داران، دیگر نیاز به نگاهداری کارت های سوخت شخصی وجود ندارد.
۲ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۵۰۷