علی عسکری: سهم نفت از درآمدهای بودجه ۹۴ یک‌پنجم است

علی عسکری: سهم نفت از درآمدهای بودجه ۹۴ یک‌پنجم است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به افزایش وزن مالیات در بودجه ۹۴ و اینکه سهم نفت از درآمدهای بودجه امسال یک‌پنجم است گفت: اقتصاد ایران به سمت قطع وابستگی به درآمد نفتی حرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی عسگری افزود:‌ در قانون بودجه امسال 75 هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی و با احتساب 13 هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی در مجموع 88 هزار میلیارد تومان درآمد این بخش پیش بینی شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درآمد 88 هزار میلیارد تومانی از مالیات در حالیست که سهم درآمد نفتی در بودجه 53 هزار میلیارد تومان است و نشان می دهد وزن مالیات در بودجه 30 هزار میلیارد تومان از وزن درآمد نفتی بیشتر شده است .

عسگری با بیان اینکه چند سال قبل سهم نفت در بودجه دو برابر مالیات بود ،گفت: با این وضع می توانیم به سمتی برویم که کشور را با مالیات اداره کنیم. 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر درآمد مالیاتی ؛ اگر سایر درآمدها مانند فروش شرکت های دولتی ، مالیات سهام شرکت های دولتی و سایر موارد را در نظر بگیریم درآمد به بالای 200 هزار میلیارد تومان می رسد که نسبت به رقم 53 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در بودجه وزن بیشتری دارد.

علی عسگری با تاکید بر لزوم حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت گفت: نفت در اقتصاد جایگاه خود را دارد و فرصت است اما نباید در بودجه مصرف شود زیرا سبب بروز مشکلات است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اصلاح قانون مالیات به عنوان ابزار مهم تقویت نظام مالیاتی است گفت: این قانون در مرحله نهایی است و پس از اصلاحات مجدد در مجلس برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از وجود مشوق برای بخش تولید در قانون جدید نظام مالیاتی خبر داد و گفت: با هدف حمایت از بخش تولید و فعالیت های اقتصادی و صنعتی معافیت های مالیاتی نظام مند و هدفمند شده است.

عسگری گفت: در این قانون اقدامات خوبی در چارچوب ماده 132  انجام شده است تا ظرفیت های خوبی برای فعالیت های صنعتی ، معدنی ، گردشگری و تحقیق و پژوهش ایجاد شود.

۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۴۸۴