پیشنهاد ایران برای ترکیب نفت سبک خود با نفت ونزوئلا

پیشنهاد ایران برای ترکیب نفت سبک خود با نفت ونزوئلا
رئیس شرکت نفت دولتی ونزوئلا گفت: کشورهای الجزایر، آنگولا، ایران و نیجریه علاقمند به ترکیب نفت سبک خود با نفت سنگین ونزوئلا برای دریافت قیمت بهتر هستند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، رئیس شرکت نفت دولتی ونزوئلا، گفت، کشورهای الجزایر، آنگولا، ایران و نیجریه علاقمند به ترکیب نفت سبک خود با نفت سنگین ونزوئلا برای دریافت قیمت بهتر هستند.

الوجیو دل پینو، که برای سفری دو روزه به دهلی نو سفر کرده، در ماه آوریل از انجام مذاکراتی بر سر یک طرح جدید برای مخلوط کردن نفت خام سنگین این کشور با نفت سبک دیگر اعضای اوپک خبر داد. این اقدام با هدف ایجاد نوع جدیدی نفت انجام می گیرد که می تواند با نفت کشورهای آمریکا و کانادا رقابت کند.

وی پیش از دیدار با دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت: «ما چند کشور داریم که علاقمند به انجام این کار هستند، زیرا این به معنای هم افزایی است... نیجریه علاقمند به این کار است. الجزایر، ایران... و آنگولا هم همچنین.»

این پیشنهاد که بر مبنای یک طرح پایلوت اجرا شده در سال گذشته با استفاده از نفت الجزایر توسعه خواهد یافت، در بردارنده عرضه نفت به پالایشگاه هایی خواهد بود که نه نفت سبک شیل آمریکای شمالی، بلکه نفت متوسط برای آنها مناسب است.

دل گینو در ماه سپتامبر گفته بود، این شرکت در حال بررسی واردات نفت سبک  یا استفاده از نفت خود در دوره تعمیرات پالایشگاه هاست که برای پایان امسال طراحی شده است.

مدیریت جدید شرکت نفت دولتی ونزوئلا به دنبال روش هایی مبتکرانه برای افزایش رقابت در بازار است و همچنین قصد دارد کاهش قیمت نفت را که بحران مالی ونزوئلا را تشدید کرده، تحمل نماید.

دل پینو پیش بینی کرد که قیمت نفت در نیمه دوم امسال به دلیل افزایش تقاضا از سوی بازارهای بزرگ آسیایی نظیر هند و چین ترمیم شود. ونزوئلا در حال حاضر روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

 

۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۵۰۰