حفاری در آزادگان جنوبی از مرز ٥٣ هزار متر گذشت

حفاری در آزادگان جنوبی از مرز ٥٣ هزار متر گذشت
پیشرفت عملیاتی اجرای پروژه حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های حفاری در بخش خشکی کشور (از نظر حجم کار و تعداد دکلهای به کار گرفته شده) به مرز ٣٠ درصد رسید.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران روز سه شنبه (٢ تیرماه ) در این باره به خبرنگار در مناطق نفتخیز جنوب، گفت: حفاری ٤٠ حلقه چاه توسعه ای از طریق شرکت مهندسی و توسعه نفت اوائل سال ٩٣ به این شرکت واگذار شد و عملیات اجرایی آن با تدارک امکانات و انتقال نخستین دکل در مردادماه گذشته کلید خورد. 

منوچهر اسدی با بیان اینکه در حدود ١٠ ماه گذشته ٧ دکل حفاری سنگین ناوگان شرکت در موقعیت این میدان مستقر و در مدار عملیات قرار گرفت، افزود: در این مدت حفاری ٦ حلقه چاه نهایی شده و مراحل تکمیل ٦ حلقه چاه دیگر در حال اجراست و ٦ حلقه چاه نیز هم اکنون در دست حفاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه متراژ حفاری در این میدان از آغاز کار تا به امروز ٥٣ هزار و ٥٠٠ متر گزارش شده است، اظهار کرد: پیش از آغاز حفاری ٤٠ حلقه چاه، از سوی شرکت ملی حفاری ٢ حلقه چاه در این میدان حفر و تکمیل شده بود و این در حالی است که به موازات شروع حفاری چاههای جدید، تعمیر ٢ حلقه چاه دیگر نیز به این شرکت واگذار شد که تعمیر چاه ٠١٨ بدون استفاده از دکل در یک فرآیند پیچیده با موفقیت انجام و مراحل تعمیر چاه ٠١١ نیز در زمان حاضر در دست اجراست. 

اسدی گفت: از اقدامات موثر در پیشبرد این پروژه بزرگ، همکاری نزدیک شرکت متن و همچنین تشکیل کمیته فنی بازرگانی خاص پروژه به دستور مدیرعامل شرکت ملی حفاری است که با مجوزهای این کمیته بخش عمده مناقصات تامین کالا انجام و سفارشهای خرید نهایی شده است.

مدیر پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران افزود: این پروژه به صورت کلید در دست (EPDS) اجرا و  در اجرای آن تمامی مراحل اجرایی از جمله طراحی، مدیریت،  تامین کالا و مواد و ارائه خدمات فنی و جانبی حفاری از سوی این شرکت ارائه  می شود .

به گزارش  شانا پس از برکناری شرکت چینی CNPCI، به دستور وزیر نفت از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان مجری طرح توسعه میدان آزادگان حفاری ٤٠ حلقه چاه به شرکت ملی حفاری ایران، ٤٠ حلقه به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ٢٠ حلقه به  بخش خصوصی داخلی واگذار شد.

طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی که از میدانهای مشترک است، در دو فاز تعریف شده، که در فاز نخست با حفر ١٨٥ حلقه چاه، تولید٣٢٠ هزار بشکه نفت در روز و ١٩٧ میلیون فوت مکعب گاز پیش بینی شده و در فاز دوم تولید از این میدان به روزانه ٦٠٠ هزار  بشکه افزایش می یابد. 
۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۴۸
تعداد بازدید : ۴۶۷