دولت می تواند به بخش خصوصی فعال در صنعت پتروشیمی کمک کند

دولت می تواند به بخش خصوصی فعال در صنعت پتروشیمی کمک کند
نایب‌ رییس کمیسیون انرژی با تاکید بر استفاده از توان داخلی در صنعت پتروشیمی، گفت: دولت می‌تواند با کمک به بخش خصوصی در چارچوبهای مشخص نوعی اشتیاق در این بخش به وجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، محمد سعید انصاری درباره ارزیابی دو ساله وضع عملکرد برنامه‌های پتروشیمی در کشور گفت: با توجه به شرایط موجود، تلاشهای خوبی برای افزایش سرمایه‌گذاریها در این صنعت ارزش آفرین انجام‌ شده است.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای این امر بهره برد، زیرا صنایع پتروشیمی به سرمایه‌گذاری کلان نیاز دارد.

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری‌در صنعت پتروشیمی سود برد و در این میان دولت می‌تواند در چارچوب مشخص کمک‌کننده باشد.

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون انرژی با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌ در صنایع پائین دستی پتروشیمی، گفت: با ایجاد شهرکهای تخصصی زنجیره ارزش در این صنعت را می توان در همه بخشهای صنعت توسعه داد.

وی با بیان این‌که رشد پایدار اقتصادی با توسعه صنایع مولد ایجاد می‌شود، گفت: صنایع پتروشیمی به‌طور مستقیم و باواسطه، کالاهای اولیه صنایع دیگر را تأمین می‌کنند، بنابراین ایجاد زنجیره ارزش، افزون بر عواید اقتصادی مزیتهای صنعتی نیز دارد. 

۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۵۲
تعداد بازدید : ۵۸۷