٩٠ درصد ظرفیت پتروشیمی های استان کرمانشاه در مدار تولید هستند

٩٠ درصد ظرفیت پتروشیمی های استان کرمانشاه در مدار تولید هستند
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: هم اکنون سه مجتمع پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه، پلیمر کرمانشاه و بیستون با بیش از ٩٠ درصد ظرفیت اسمی خود در حال تولید هستند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا علی محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار، با بیان این که هم اکنون فاز دوم پتروشیمی اروه و آمونیاک کرمانشاه با سفارش خرید تجهیزات اصلی وارد فاز تازه ای شده است، گفت: با نهایی شدن فاینانس و وام صندوق توسعه ملی می تواند شاهد تحول در این پروژه بود.

وی با اشاره به ظرفیتهای موجود استان کرمانشاه برای توسعه صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی گفت: هم اکنون اقدامهای اولیه برای احداث طرح جی دی پی در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب در این استان انجام و با مشخص شدن سرمایه گذار، این طرح نیز آغاز می شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران استان کرمانشاه با ترانزیتی خواندن این استان گفت: با توجه به تردد میلیونها زائر عتبات عالیات از این استان به کشور عراق، توسعه صنایع تکمیلی همچون ظروف یک بار مصرف و بطریهای آب آشامیدنی در این استان می تواند برای سرمایه گذاران سود زیادی به همراه داشته باشد.

بساق زاده با تاکید بر این که هم اکنون سه مجتمع پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه، پلیمر کرمانشاه و بیستون با بیش از ٩٠ درصد ظرفیت اسمی خود در حال تولید هستند، گفت: با توجه به انتقال اتیلن از طریق خط لوله اتیلن غرب، کمبود خوراک در این استان تا حد زیادی مرتفع شده است.

به گزارش شانا، استان کرمانشاه از دیرباز محلی برای ورود کالای خارجی به کشور بود بطوری که در سالهای نه چندان دور شمار زیادی از مردم کشورمان برای خرید چینی آلات، چای و لباسهای خارجی به این منطقه سفر می کردند و چینی و چای کرمانشاه شهرت فراوانی در میان ایرانیان داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی و اشغال شهرستانهای مرزی این استان توسط ارتش متجاوز بعث عراق، همه ظرفیتهای این منطقه نیز نابود شد و پس از جنگ نیز تنها عده اندکی به شهرستانهای مرزی بازگشتند و بسیاری دیگر به دلایل مختلف حاضر نشدند به دیار خود باز گردند.

یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان مرزی در سالهای پس از جنگ، بیکاری برای مرزنشینان بود از این جهت مسئولان نظام با ایجاد بازارچه های مرزی و طرحهای مختلف صنعتی همچون سه واحد پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت تا از این طریق مردم محروم و مرزنشین بتوانند به وضع معیشتی خود سامانی دهند.

هم اکنون استان کرمانشاه از نظر تعداد واحدهای پتروشیمی در ایران جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است، بیستون، پلیمر کرمانشاه و اوره و آمونیاک هم اکنون در این استان با حداکثر ظرفیت مشغول به کار هستند و به قول عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی این استان به دلیل پتانسیلهای خود ظرفیت ایجاد دهها پتروشیمی دیگر را دارد.

۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۵۵
تعداد بازدید : ۶۸۶