گازرسانی به صنایع، مهمترین اولویت شرکت گاز استان سمنان

گازرسانی به صنایع، مهمترین اولویت شرکت گاز استان سمنان
نخستین جلسه کارگروه بررسی وضع گازرسانی به بخشهای صنعت و کشاورزی استان سمنان با دستور مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: گازرسانی به صنایع مولد از جمله نیروگاه، کارخانه سیمان، سی ان جی‌ ها و واحدهای تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوختهای فسیلی، مهمترین رسالت شرکت گاز استان سمنان است.

علیرضا جراحی با اشاره به مصرف بیش از ٨٠ درصدی گاز طبیعی این استان در بخش صنایع گفت: استفاده از سوختهای فسیلی علاوه بر هزینه های زیادی که به دولت تحمیل می کند، آلودگی محیط زیست را به دنبال دارد.

وی به نتایج نخستین جلسه کارگروه بررسی وضع گازرسانی به بخشهای صنعت و کشاورزی استان سمنان اشاره کرد و افزود: بهره برداری از پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی آرادان تا اواسط ماه جاری،‌ رفع موانع بهره‌برداری از فاز دو گازرسانی به شهرکهای صنعتی سمنان، گرمسار و شهمیرزاد همچنین تهیه و ارائه نقشه های داخلی شهرک صنعتی میامی از سوی سازمان همیاری شهرداریهای استان از مصوبات این جلسه است.

جراحی ادامه داد: همچنین مقرر شد،‌ پکیج گازرسانی به شهرک صنعتی سرخه با فراخوان عمومی وارد مرحله اجرایی و برای گازرسانی به واحدهای تولیدی خارج از شهرکهای صنعتی با اولویت مصارف تصمیم گیری شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، همگرایی و عزم جدی دستگاههای اجرایی برای بهره‌ مندی حداکثری واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی را مهمترین دستاورد این جلسه دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار دغدغه تمام مسئولان استان است بنابراین تمام روشهای ممکن برای برخورداری واحدهای صنعتی استان را به کار خواهیم گرفت.

به گزارش شانا، در جلسه کارگروه بررسی وضع گازرسانی به بخشهای صنعت و کشاورزی استان سمنان، نمایندگانی از شرکت شهرکهای صنعتی، پخش فرآورده های نفتی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، ‌سازمان همیاری شهرداری ها و مدیران شرکت گاز استان سمنان حضور داشتند و مسائلی چون وضع گازرسانی به شهرکهای صنعتی و بررسی راهکارهای لازم برای تسریع در این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۵۶۵