تولید روزانه بنزین پالایشگاه آبادان به ١٥ میلیون لیتر می رسد

تولید روزانه بنزین پالایشگاه آبادان به ١٥ میلیون لیتر می رسد
با راه اندازی واحدهای الکیلاسیون و اسید پلنت پالایشگاه آبادان تولید بنزین این پالایشگاه تا یک ماه آینده به ١٥ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید پالایشگاه آبادان در گفتگو با خبرنگار افزود: حدود ١٠ روز است که با راه اندازی واحد GPTU (واحد تصفیه بنزین کت کراکر) تمام مشخصات یورو ٤ به جز اکتان آن در تولید بنزین این پالایشگاه رعایت می شود.

سعید محجوبی با بیان این که هم اکنون به طور میانگین حدود ١٢,٥ تا ١٣ میلیون لیتر بنزین با گوگرد زیر ٥٠ppm، بنزن زیر یک درصد و آروماتیک زیر ٣٥ تولید     می شود، تصریح کرد: هم اکنون فقط میزان اکتان این بنزین پایین(٨٧ درصد) است که با راه اندازی واحدهای مذکور و افزایش تولید بنزین تا یک ماه آینده، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی درباره عدم تولید بنزین یورو ٤ (با مولفه های لازم برای تولید این نوع بنزین) و توزیع آن در شهرهای آبادان و اهواز، گفت:هم اینک، افزایش تواید، مهمترین اولویت کشور است، اما این مهم از ماه آینده با تقویت مولفه های تولید، محقق و دو نوع بنزین یورو ٤ و معمولی در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

محجوبی یادآوری کرد: با راه اندازی واحدهای الکیلاسیون و اسید پلنت از ماه آینده، تولید بنزین پالایشگاه آبادان به حدود ١٥ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا حدود ٥ میلیون لیتر بنزین پالایشگاه آبادان به صورت یورو ٤ تولید در کلانشهر اهواز و شهر آبادان توزیع خواهد شد.

۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۴۵۹