آب شرب تهران نیازی به دستگاه تصفیه ندارد

آب شرب تهران نیازی به دستگاه تصفیه ندارد
رییس گروه کنترل کیفیت آب، آب و فاضلاب استان تهران گفت: کیفیت آب تهران در حدی است که نیاز به استفاده از دستگاه های تصفیه آب نیست و اگر در برخی از مناطق به دلیل شوری آب، استفاده از این دستگاهها لازم باشد باید نسبت به استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کرد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا مهتاب باغبان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی در خصوص کیفیت آب شرب و استفاده از دستگاه های تصفیه آب، افزود: برخی از دستگاه های تصفیه آب به دلیل آنکه استاندارد نیستند ماده ای را به آب می افزایند که ارزش غذایی آب خروجی را کاهش می دهند.

وی ادامه داد: در دستگاه های تصفیه آب باید فیلترها در زمان مشخص تعویض گردند تا این امر موجب بروز بیماری و یا کاهش کیفیت آب نشود.

کارشناس دفتر نظارت و بهداشت آب وفاضلاب کشور نیز در این باره گفت: در شهرها و روستاها کیفیت آب توسط متولیان آب بررسی می شود ولی با نصب دستگاه های تصفیه خانگی این کیفیت قابل کنترل نیست.

محمدرضا مخبر با اشاره به نگهداری سامانه های تصفیه آب، افزود: در شرکت آب وفاضلاب کشور این کنترل توسط بخشی صورت می گیرد که علم این کار را دارد ولی برای نگهداری دستگاه های تصفیه خانگی، اقدام مناسبی صورت نمی گیرد.

کارشناس دفتر نظارت و بهداشت آب و فاضلاب کشور درباره نوع سامانه تصفیه آب اظهار داشت: در حالی که فروشندگان تنها یک دستگاه را برای همه مناطق عرضه می کنند، اما آب هر منطقه نیاز به بهره گیری از دستگاهها و سامانه های مختلف دارد.

مخبر تصریح کرد: متاسفانه فروشندگان سامانه ها برای کاهش قیمت برخی از دستگاهها از جمله لامپ یو.وی را حذف می کنند که این امر باعث می شود عملکرد دستگاه در خروجی آب کاهش یابد و موجب بروز بیماری گردد.
۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۵۱۳