توتال از همکاری با لوک اویل کنار کشید

توتال از همکاری با لوک اویل کنار کشید
گزارش‌ها حاکی از این است که شرکت نفتی توتال فرانسه از سرمایه‌گذاری مشترک با لوک‌اویل برای توسعه میادین نفتی دشوار کنار خواهد کشید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روزنامه کامرسانت چاپ روسیه، واجیت آلکپروف - مدیرعامل لوک‌اویل، گفت: ما توافق کردیم که لوک‌اویل به تنهایی به کار خود ادامه دهد و توتال می‌تواند هر زمان که تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا لغو شدند به این پروژه مجددا ملحق شوند.

ژاک دوبوسن - رییس عملیات‌های اکتشاف و تولید توتال در روسیه تایید کرد که این شرکت خواهان از سرگیری همکاری با لوک‌اویل در زمینه میادین نفتی شیل باژنوف به محض لغو تحریم‌های روسیه است.

دو شرکت یادداشت تفاهمی برای توسعه میادین نفتی شیل باژنوف در ماه مارس 2014 امضا کردند.

آنها قصد دارند 150 میلیون دلار ظرف دو سال در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند اما اتحادیه اروپا در تابستان 2014 روسیه را هدف تحریم‌های خود قرار داد و این کشور را به تحریک بحران در اوکراین متهم کرد. اتهامی که مسکو بارها آن را تکذیب کرده است.

اتحادیه اروپا شرکت‌های کشورهای عضو خود را از ارائه کمک‌های فنی به شرکت‌های روسی در زمینه اکتشاف و تولید نفت به ویژه در پروژه‌های حفاری و نفت شیل اقیانوس منجمد شمالی منع کرده است.

این دومین بار در هفته جاری است که توتال از یک پروژه نفتی در روسیه خارج می‌شود.

روزنامه ودوموستی پیشتر گزارش داد که توتال تصمیم گرفته که سهم 25 درصدی خود در پروژه توسعه میدان گازی شوتوکمان را به گازپروم واگذار کند.

۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۶۰۶