استراحت شاخص بورس در اتفاع ۶۴ هزار واحد

استراحت شاخص بورس در اتفاع ۶۴ هزار واحد
در جریان معاملات امروز، بازار سرمایه با افت ۴۵ واحدی شاخص بورس مواجه شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ در حالی که مذاکرات هسته ای رفته رفته به روزهای پایانی خود برای رسیدن به ضرب العجل 9 تیر نزدیک می شود، معامله گران بازار سرمایه با احتیاط اقدام به خرید و فروش سهام می کنند به طوری که حجم و ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته با کاهش همراه شد و امروز تعداد 410 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 94 میلیارد تومان در 42 هزار نوبت دادوستد شد.
شاخص بورس هم که در چند روز گذشته روند مثبت و رو به رشدی را در پیش گرفته بود در روزجاری افت 45 واحدی را به خود دید تا به استراحت خود در ارتفاع 64 هزار و 812 واحد ادامه دهد.
بیشترین تاثیر مثبت در روند حرکتی نماگر بازار سهام نیز در روزجاری به نام وبملت، وپارس و مبین شد و نمادهای معاملاتی شبندر، شخارک و رمپنا هم بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشتند.
بیشترین افزایش قیمت هم به نام نمادهای معاملاتی دکیمی، حفاری و شفارا و بیشترین کاهش قیمت از آن نمادهای سهرمز، لخزر و بکاب شد و نماهای معاملاتی وبملت، وبصادر، شبندر، خپارس، شپنا، خودرو و تاپیکو هم پربیننده ترین نمادهای امروز بازار بودند.
بر اساس این گزارش؛ شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) نیز در روزجاری 18 واحد، کل(هموزن) 7 واحد، قیمت(هموزن) 6 واحد، آزادشناور 56 واحد و بازار اول 69 واحد افت کردند و در مقابل شاخص بازار دوم 137 واحد افزایش را به خود دید.
توقف نماد معاملاتی شرکت های آلومینیوم ایران، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق و گشایش نماد معاملاتی شرکتهای نیرو ترانس، آلومراد، شهد ایران، معدنی دماوند، کابل البرز، حق تقدم خرید سهام شرکت پالایش نفت تهران و حق تقدم شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات هم از دیگر رویدادهای امروز بازار سهام بود.
۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۴۴۷