تعمیر، جابجایی و راه‌اندازی دوباره توربین گازی سکوی سروش

تعمیر، جابجایی و راه‌اندازی دوباره توربین گازی سکوی سروش
به همت کارکنان توانمند سکوی سروش، توربین گازی این سکو، پس از انجام تعمیرات اساسی و جابجایی آن، دوباره راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، حمیدرضا برزوکی ، معاون سکوی سروش ، گفت: نیروهای سکوی نفتی سروش با هزینه و خسارتی بسیار کم، موفق شدند کار تعمیر، جابجایی و راه‌اندازی مجدد توربین گازی این سکو را با موفقیت به پایان برسانند.

برزوکی افزود: این توربین گازی با انجام ٢ ماه کار مطالعاتی و طراحی سازه‌‌ای مجزا، تعمیر و در جای اصلی خود قرار گرفت. تعمیر و جابجایی این توربین یک طرف کار بود و پس از آن باید عملیات راه‌اندازی انجام می‌شد تا مطمئن شویم که همه چیز سر جای خود قرار گرفته است و مانند روز نخست کار می‌کند.

وی گفت: شفت این توربین در هر دقیقه ٦٠ هزار دور می‌چرخد و حتی جزئی‌ترین لرزش سبب می‌شود که توربین به صورت خودکار خاموش شود، اما این کار را جوانان ایرانی بدون هیچ خطایی و با کمترین هزینه و توقف کار انجام دادند.

معاون سکوی سروش به وضع تولید در میدان نفتی سروش و استفاده از پمپهای درون چاهی برای تولید اشاره کرد و گفت: چنانچه مشکلی برای این پمپها ایجاد شود باید دکل بیاید و با سختی و فاصله زمانی زیادی ضمن توقف تولید از آن چاه، مشکل را برطرف کند.

وی افزود: دو سال پیش در چاه شماره ٢٤ همین مشکل به وجود آمد و نیاز بود تا دکل در میدان حاضر شود و قطعات آسیب دیده را تعمیر کنیم. ضمن این که در تحریم بودیم و بدون شک همه این روند تاخیر زیادی را ایجاد می‌کرد. بچه‌های همین سکو اعلام کردند که بدون نیاز به دکل و با پشتیبانی شرکت، خودشان این کار را انجام دهند و به این ترتیب با اعتمادی که مدیران به ما داشتند، کاری که باید دست کم ظرف ٤٠ روز و با تحمیل هزینه حضور دکل، خاموش شدن چاه، توقف تولید و ریسک بالا انجام می‌شد، در ٤٨ ساعت به پایان رسید.

۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۶۶۳