کارگاه کاربردهای عملی شبیه سازی دینامیکی سیالات محاسباتی

کارگاه کاربردهای عملی شبیه سازی دینامیکی سیالات محاسباتی
کارگاه آموزشی کاربردهای عملی شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) در صنعت نفت با حضور جمعی از کارشناسان این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، در این دوره آموزشی که با هدف بهبود عملکرد فرآیندهای مختلف با تمرکز بر مطالعات موردی (پروژه های عملی) برگزار شد، مدرس دوره به آموزش شبیه سازی دینامیکی در نرم افزار ANSYS/FLUENT و کاربرد آن در صنایع نفت و گاز همراه با توضیح گام به گام نحوه اجرای پروژه عملی بوسیله این نرم افزار پرداخت.

از مهمترین مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی، می توان به مرور مفاهیم اولیه CFD، مزایا و دامنه کاربرد آن، معرفی روشهای گسسته سازی معادلات حاکم و شبیه سازی گام به گام یک واحد فرآیندی و تجزیه و تحلیل نتایج آن اشاره کرد.

این گزارش می افزاید در کارگاه آموزشی کاربردهای عملی شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) در صنعت نفت ضمن ارائه مطالب به صورت تئوری با برگزاری کارگاه آموزشی، ٢ پروژه عملی با عناوین "مراحل شبیه سازی سه بعدی پروسه حفاری چاه نفت با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی با هدف بهینه کردن فرآیند استحصال" و "برداشت و مدلسازی روشهای ازدیاد برداشت با استفاده از تکنیک شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی" نیز انجام شد و مورد بررسی قرار گرفت.

شایان یادآوری است، این دوره آموزشی طی مدت سه روز پیاپی بوسیله جعفر محمودی در سالن آموزش شرکت نفت خزر برگزار و به شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه بین المللی از مرکز بهینه سازی نئون نروژ اعطا شد.

۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۵۰۵