کاهش ۲۶ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

کاهش ۲۶ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
قیمت طلا در جریان معاملات هفته گذشته ۲۶ دلار کاهش یافت و به ۱۱۶۸ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، قیمت طلا دیروز پس از رسیدن به پایین ترین رقم 3 هفته گذشته که ناشی از پیش خریدهای پایان هفته خریدهای محتاطانه در آستانه مذاکرات جدید بر سر بدهی های یونان بود، اندکی تغییر داشت، اما چشم انداز طولانی مدت بازار،  طلا را تحت فشار نگه داشت.
یونان که نتوانست در روز پنجشنبه با طلبکاران بین المللی اش به توافق برسد، این بار روز شنبه برای آخرین بار شانس خود را برای امتناع از نکول در پرداخت بدهی ها می آزماید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز پس از رسیدن به 1168 دلار و 25 سنت که پایین ترین رقم از 5 ژوئن تاکنون بود، با 0.1 درصد کاهش نسبت به جلسه گذشته به رقم 1171 دلار و 55 سنت رسید. طلا کاهش هفتگی 2.2 درصدی برابر با 26 دلار را تجربه کرد.
یک تاجر آمریکایی  گفت، پیش خریدهای آخر هفته و نبود پیشنهادات همزمان با نزدیک شدن به پایان دوره سه ماهه موجب شده که قیمت طلا اندکی افزایش یابد.
نشانه هایی از هرگونه توافق احتمالی بین یونان و طلبکارانش موجب تثبیت شاخص ها در بازارهای بورس شد و ارزش اوراق قرضه آمریکا را به بالاترین رقم 9 ماه اخیر رساند.
پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره  در آمریکا، افزایش ارزش دلار این کشور و بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا، قیمت فلز زرد را تحت فشار قرار داده است.
به رغم تنش ها بر سر بحران یونان  که اصولا باید تاثیری مثبت بر بازار داشته باشد، قیمت طلا از اواسط ماه مارس تاکنون عمدتا بین 1160 تا 1230 دلار باقی مانده است.
حجم دارایی های اس پس دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 6.9 تن افزایش یافت که بیشترین افزایش یک روزه از دوم فوریه تاکنون بود.
۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۵
تعداد بازدید : ۴۶۸