افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در می و ژوئن ۲۰۱۵

افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در می و ژوئن ۲۰۱۵
اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت ایران در می و ژوئن ۲۰۱۵ خبر داد و ایران را سومین تولیدکننده اوپک در این دوره معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود موسوم به «دسترسی پذیری و قیمت نفت و فرآورده های نفتی تولید شده در کشورها بجز ایران» از  افزایش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران طی ماه های می و ژوئن 2015 خبر داد.

بر اساس این گزارش متوسط تولید نفت ایران در ماه های می و ژوئن 2014 بالغ بر 2.8 میلیون بشکه در روز بوده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 2.9 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

متوسط تولید نفت ایران در سال های 2012 تا 2014 نیز 2.8 میلیون بشکه در روز بوده است.

در میان کشورهای عضو اوپک، ایران سومین تولید کننده این سازمان در ماه های می و ژوئن شناخته شده است. عربستان با تولید 9.9 میلیون بشکه در روز و عراق با 4 میلیون بشکه در روز به ترتیب در رتبه های اول و دوم بزرگترین تولیدکنندگان اوپک در این دوره قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش تولید سوخت مایع ایران شامل نفت خام و میعانات گازی نیز در می و ژوئن 2015 بالغ بر 3.4 میلیون بشکه در روز بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۰۹
تعداد بازدید : ۴۵۴